روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱

ساخت سیستم جدید جلوگیری از برهم خوردن تعادل کشتی و پیشگیری از سقوط کانتینر

سیستم ضد غلتش (ROLL) به منظور جلوگیری از غلتیدن کشتی به پهلوی راست و یا چپ هنگام دریانوردی و یا حوادث تحت عنوان ART به منظور ایجاد ایمنی و جلوگیری از برهم خوردن تعادل کشتی و پیشگیری از حوادث سقوط کانتینر ساخته شد.
کد خبر: ۹۸۷۰۱

ساخت سیستم جدید جلوگیری از برهم خوردن تعادل کشتی و پیشگیری از سقوط کانتینر

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از container-news؛ این سیستم که توسط مؤسسه ClassNK مورد تأیید قرار گرفته توسط شرکت کشتی‌سازی نیهون (NSY) و مؤسسه  IMC ساخته شده است.  

بر‌اساس این گزارش کشتی‌های مجهز به سیستم ART که به منظور افزایش راندمان بارگیری کانتینر و جلوگیری از حوادث ساخته شده، قرار است در کشتی‌های کانتینری نصب شود. با نصب این سیستم در کشتی‌های کانتینری در واقع الزامات پیشگیرانه برای مواجهه با برهم خوردن تعادل کشتی و مواجهه با امواج توفاتی می‌باشد که باعث ایمنی کشتی در مقابل حوادث دریایی است. در واقع این سیستم باعث می‌شود تا از غلتیدن کشتی به سمت چپ و یا راست جلوگیری شده و کشتی را حول محور طولی هدایت کند. این سیستم به رنگ زرد شناخته شده و قرار است در وسط کشتی‌های کانتینری بین  کانتینر‌ها جاسازی شود.

مؤسسه ClassNK الزامات سختگیرانه‌ای برای تأیید این سیستم تعیین کرده است.  

یکی از مسئولان این مؤسسه گفت: عملیات تحقیقی و آزمایش این سیستم در سال ۲۰۲۳ میلادی با همراهی مؤسسه تحقیقات ملی دریایی ژاپن انجام شد و اثربخشی مورد تایید قرار گرفت.

به گفتۀ وی به منظور گسترش کاربرد این سیستم در کشتی‌های کانتینری همکاری شرکت‌های کشتی سازی با مؤسسه IMC منجر به تولید این سیستم شده که کاربرد ایمن‌تری را در کشتی‌های کانتینری خواهد داشت.  

این مسئول گفت: این مؤسسه به تلاش خود برای کمک به عملکرد ایمنی کشتی‌های کانتینری با ایجاد استاندارد جدید استقبال می‌کند.  

شایان ذکر است گروه صنعتی IMC ارائه دهنده راه حل‌های یکپارچه دریایی و صنعتی در حمل‌و‌نقل دریایی لجستیک، شیمیایی، کشتی‌سازی، مهندسی دریایی و خدمات دریایی است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار