۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۳

ممنوعیت تخلیه آب اسکرابر در آبهای ساحلی دانمارک

وزارت محیط زیست دانمارک اعلام کرد تخلیه آب اسکرابر کشتی‌ها که محیط زیست دریایی را آلوده می‌کند در مناطق و سواحل آب‌های این کشور ممنوع می‌شود.
کد خبر: ۹۸۵۸۹

ممنوعیت تخلیه آب اسکرابر در آبهای ساحلی دانمارک


به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از سایت safety۴sea؛ سیستم اسکرابر به منظور تصفیه سوخت با سولفور بالا در کشتی‌ها نصب می‌شوند و از ورود ذرات معلق در گاز‌های خروجی برای ورود به موتور کشتی جلوگیری می‌کنند؛  به همین جهت آب اسکرابر باید در مناطق خاصی از دریا‌ها تخلیه شود.

براساس اطلاعیه وزارت محیط زیست دانمارک از آن جاییکه آب اسکرابر حاوی فلزات سنگین، مواد قیر‌آلود، سرب، کادمیوم، نیکل و ... است و مواد یاد شده در زندگی جانوران دریایی به ویژه ماهی‌ها و صدف‌ها اثرات منفی زیادی دارد به همین جهت از تخلیه آب اسکرابر در مناطق تحت پوشش آب‌های دانمارک جلوگیری می‌شود.

«مگنوس هیونیک» وزیر محیط زیست دانمارک در این زمینه گفت: شورای بین‌المللی حمل‌و‌نقل پاک در سال ۲۰۲۰ میلادی با بررسی‌ها و تحقیقات انجام شده تخمین زد ۶۸ میلیون تُن آب اسکرابر حاوی فلزات سنگین و مواد قیری در ۲۲ کیلومتری سواحل دانمارک وجود دارد که این کار باعث شده تا دانمارک به ششمین کشور آلوده کننده محیط زیست و انتشار دهندۀ گاز‌های گلخانه‌ای تبدیل شود.

از سوی دیگر تجزیه و تحلیل داده‌های به دست آمده توسط مؤسسه NIVA Danmark نشان می‌دهد اسکرابر علاوه بر تأثیر بر محیط زیست دریایی بر سلامتی انسان‌ها  نیز تأثیر گذار است، وی از تمامی دستگاه‌های مربوطه خواست برای ممنوعیت تخلیه آب اسکرابر در آب‌های دانمارک قوانین اصلاحی تدوین کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار