۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۵

صادرات ۱۲ هزار تن میگوی پرورشی بوشهر به ۱۸ کشور آسیایی و اروپایی

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر از صادرات ۱۲ هزار تُن میگوی پرورشی این استان به ۱۸ کشور آسیایی و اروپایی خبر داد و گفت: علاوه بر این سه هزار تُن انواع ماهیان دریایی استان بوشهر صادر شده است.
کد خبر: ۹۸۳۹۱

صادرات ۱۲ هزار تن میگوی پرورشی بوشهر به ۱۸ کشور آسیایی و اروپایی

 

مهدی تنگستانی مکان در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر با اشاره به اینکه نظارت بر تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان در دستور کار اداره کل دامپزشکی استان بوشهر قرار دارد اظهار داشت: دامپزشکی استان بوشهر از ابتدای سال جاری تاکنون نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای بر محموله‌های صادراتی کرده است.

وی از صادرات بیش از ۱۵ هزار تُن محصولات دریایی و پرورشی استان بوشهر خبر داد و گفت: در سال جاری تاکنون انواع آبزیان شامل ۱۲ هزار تُن میگو پرورشی و سه هزار تُن انواع ماهیان دریایی استان بوشهر با نظارت قرنطینه‌ای دامپزشکی استان بوشهر صادر شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر اضافه کرد: آبزیان تولید شده در استان بوشهر پس از فرآوری، نظارت و آزمایشات لازم به کشور‌های اتحادیه اروپا، روسیه، چین، حاشیه خلیج فارس، مالزی، ترکیه، تایوان، ارمنستان، بلاروس، بنگلادش، هنگ کنگ، آذربایجان، تایلند صادر شده است.

تنگستانی مکان با بیان اینکه صادرات آبزیان بدون صدور گواهی بهداشتی بین‌المللی دامپزشکی امکان‌پذیر نیست گفت: در این راستا سازمان دامپزشکی کشور و و فعالیت کارشناسان نظارتی دامپزشکی نقش مهمی در تجارت و صادرات این محصولات ایفا می‌کنند.

وی تولیدات آبزیان و صادرات از تنگستان را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۹ محموله صادراتی به میزان ۹۶ تُن ماهی غیر‌خوراکی منجمد و بیش از ۷۸۷ هزار کیلوگرم میگو منجمد در مجموع به میزان حدود ۹۰۰ تن آبزیان صادراتی تحت نظارت بهداشتی قرنطینه شبکه دامپزشکی تنگستان قرار گرفته‌اند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار