۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲

بهبود سهم حمل‌ونقل کالای دریابرد نیازمند به کارگیری اقتصاد آبی

مدیرکل بندر شهید رجایی بر ضرورت بکارگیری اقتصاد آبی برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های دریا، توسعه اقتصادی و بهبود سهم یک درصدی حمل‌ونقل دریایی تاکید کرد.
کد خبر: ۹۸۳۸۴

بهبود سهم حمل‌ونقل کالای دریابرد نیازمند به کارگیری اقتصاد آبی


به گزارش مانا، حسین عباس‌نژاد مدیرکل بندر شهید رجایی گفت: حمل‌و‌نقل دریایی با اقتصاد جهانی ارتباط مستقیم دارد و یکی از مؤلفه‌های اصلی و اثرگذار در ارتباط با توسعه به شمار می‌رود، توسعه دریامحور بهره‌گیری از دو موضوع حکمرانی اقیانوسی و اقتصادی آبی است و استفاده از ظرفیت‌های موجود از دریا تلقی می‌شود.

به گفته وی دریامحور یک رویکرد است که در آن فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی به سواحل، جزایر و مناطق ساحلی منتقل می‌شوند تا با استفاده از منابع دریایی برای توسعه اقتصادی، بهبود شرایط زندگی، ایجاد فرصت‌های شغلی و افزایش تولید ناخالص داخلی همراه منجر شود.

او می‌گوید: اقتصاد آبی برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های دریا به منظور توسعه اقتصادی حائز اهمیت بوده و امروزه دنیا به این باور رسیده که اقتصاد قوی باید مرتبط با دریا باشد.

وی با بیان اینکه مبنای اقتصاد آبی جدا کردن توسعه اجتماعی- اقتصادی از تخریب محیط زیست است، گفت: اقتصاد اقیانوسی که قابلیت احیاکنندگی و ترمیمی دارد، منجر به افزایش سلامت و رفاه انسان از جمله امنیت غذایی و معیشت پایدار می‌شود.

عباس‌نژاد با اشاره به سهم ۲۶۲ میلیون تنی سهم ایران از کالای دریابرد در سال ۲۰۲۳ افزود: با توجه به وجود ظرفیت زیاد در حوزه حمل و نقل دریایی سهم یک درصدی حمل و نقل کالای دریابرد ایران در جهان را می‌توان بهبود بخشید که نیاز به برنامه‌ریزی دقیق و همسو با هنجار‌های بین‌المللی دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار