۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۳

نشست هم‌اندیشی راه‌اندازی خطوط سفر‌های دریایی چابهار برگزار شد

نشست هم‌اندیشی راه‌اندازی و فعال‌سازی خطوط مسافری و گردشگری دریایی چابهار و کشور‌های همسایه در بندر شهید بهشتی چابهار برگزار شد.
کد خبر: ۹۸۲۹۲

 

نشست هم‌اندیشی راه‌اندازی خطوط سفر‌های دریایی چابهار برگزار شد


به گزارش مانا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان؛ مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در نشست هم‌اندیشی راه‌اندازی و فعال‌سازی خطوط مسافری و گردشگری دریایی خارجی چابهار و کشورهای همسایه و همچنین سفرهای گردشگری دریایی و ایام نوروز در سالن جلسات بندر شهید بهشتی برگزار شد، بیان کرد: ظرفیت‌های بسیار متنوع و بکر گردشگری دریایی در سواحل مکران و فرصت‌های بی‌بدیل این پهنه در توسعه سفرهای دریایی وجود دارد.

قاسم عسکری نسب ادامه داد: باتوجه‌به قرابت و اشتراکات فرهنگی، قومی و مذهبی بین استان سیستان و بلوچستان و کشورهای عمان و پاکستان و عمل به فرامین و منویات مقام معظم رهبری در راستای سند توسعه دریا محور و توسعه مراودات تجاری و مسافری با کشورهای همسایه، استفاده از ظرفیت‌های ایجاد شده در بندر چابهار در حوزه سفرهای دریایی اهمیت زیادی دارد.

وی گفت: پایانه مسافربری دریایی بندر شهید کلانتری به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین پایانه مسافربری دریایی کشور و آمادگی کشتیرانی جمهوری اسلامی و بخش خصوصی برای تخصیص شناور و همراهی و همدلی تمامی ارگان‌های متولی در این حوزه فرصتی مناسب برای پرداختن به امر مهم مسافری و گردشگری است.

در این جلسه همچنین اعضای حاضر در جلسه به موقعیت ویژه چابهار در توانمندی‌های اقتصادی بین کشورها، سهولت تردد تجار و سرمایه‌گذاران ایران و کشورهای همسایه، ایجاد اشتغال و افزایش جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی، ظرفیت بالای بار و مسافر و مشکلات این حوزه موردبحث و بررسی قرار گرفت.

از جمله موضوعات مطرح شده در این نشست تسهیل در ورود و خروج خودرو و بار، بسته‌های حمایتی ارگان‌های متولی گردشگری، معرفی بندر چابهار و ظرفیت تفریحی دریایی به آژانس‌های مسافرتی و هتل‌ها، ارائه بسته‌های حمایتی برای راه‌اندازی خط مسافری دریایی با کشورهای همسایه حول محور عملیاتی‌کردن مصوبه هیئت وزیران در بحث تخصیص سوخت یارانه و تسریع در ارائه خدمات و همچنین موضوعات سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۳ بودند.

در پایان تمامی ارگان‌های متولی راه‌اندازی خطوط مسافری و گردشگری دریایی آمادگی خود را برای همکاری در حل چالش‌ها و مشکلات موجود در این مسیر با ارائه بسته‌های پیشنهادی و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی زیرمجموعه خود، اتاق‌های بازرگانی، جامعه هتل‌داری و... اعلام کردند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار