روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۴
استاندار بوشهر خبر داد:

شکل‌گیری بزرگترین مجموعه صنایع دریایی در استان بوشهر

استاندار بوشهر از شکل‌گیری بزرگترین مجموعه صنایع دریایی و کارخانه شناورسازی و کشتی‌سازی در استان بوشهر خبر داد و گفت: با این ظرفیت‌ها اجرایی شدن طرح‌ها بر اساس اقتصاد دریامحور فراهم شده است.
کد خبر: ۹۸۰۱۸

شکل‌گیری بزرگترین مجموعه صنایع دریایی در استان بوشهر

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، احمد محمدی زاده در آیین اختتامیه نخستین نمایشگاه تخصصی صنایع دریایی و دریانوردی ایران در بوشهر، اظهار داشت: این نمایشگاه با همکاری بخش خصوصی و مشارکت دستگاه‌های مختلف از جمله صمت، پارک علم و فنّاوری، بنادر و دریانوردی، نمایشگاه‌های بین‌المللی، کارخانجات شناورسازی شهید محلاتی نیروی دریایی سپاه تشکیل شد که نقش تولیدکنندگان صنایع دریایی استان بوشهر حائز اهمیت است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های مهم استان بوشهر در عرصه شناورسازی و سازه‌های دریایی، خاطرنشان کرد: بوشهر یک استان دریایی است و در آن بزرگترین شرکت‌های تولیدی صنایع دریایی شکل گرفته و بزرگترین سکو‌های فراساحل در استان بوشهر از جمله پارس جنوبی و فلات قاره است.

استاندار بوشهر با اشاره به ظرفیت مهم استان در تولید محصولات مختلف در عرصه‌های فراساحل، خاطرنشان کرد: صد‌ها چاه نفت، گاز در حوزه دریایی استان بوشهر قرار دارد، چندین شرکت بزرگ کشتیرانی، محموله‌ها و محصولات تولیدی استان بوشهر در حوزه نفت، گاز پتروشیمی، میعانات گازی را بارگیری و حمل‌و‌نقل می‌کنند.

محمدی‌زاده، بوشهر را یک استان مهم در حوزه حمل‌و‌نقل دریایی دانست و بیان کرد: بزرگترین کارخانه‌ها و کارگاه‌های ساخت شناور در استان بوشهر قرار دارد و این استان بزرگترین تولیدکننده شناور‌های سنتی چوبی و فایبرگلاس، آلومینیومی و فولادی در کشور است.

وی با بیان اینکه بزرگترین مجموعه صنایع دریایی و کارخانه شناورسازی و کشتی‌سازی در استان بوشهر شکل گرفته است، گفت: مراکز آموزش عالی در حوزه دریایی در این استان فعال است.

محمدی زاده اضافه کرد: این‌ها همه ظرفیت‌هایی است که امکان یک مزیت توسعه اقتصاد دریامحور در حوزه صنایع دریایی را فراهم کرده است.

استاندار بوشهر ادامه داد: بستر و توسعه طرح‌های زیرساخت‌های صنایع دریایی بر اساس اقتصاد دریامحور در استان بوشهر بیش از پیش فراهم است.

محمدی‌زاده صادرات بیش از ۹۰ درصد نفت خام کشور، صادرات ۵۰ درصد محموله‌های صنایع پتروشیمی و تولید ۶۰ درصد میگو پرورشی کشور از دیگر ظرفیت‌های استان بوشهر برشمرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار