۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۶

افزایش ظرفیت بارگیری ۲ هزار بشکه‌ای معیانات گازی در پارس جنوبی

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران گفت: بارگیری میعانات گازی از پایانه پارس جنوبی به ۳۲ هزار بشکه در روز رسید که روزانه ۲ هزار بشکه افزایش یافته است.
کد خبر: ۹۷۹۰۸

افزایش ظرفیت بارگیری ۲ هزار بشکه‌ای معیانات گازی در پارس جنوبی


به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر عباس غریبی در بازدید از پایانه گازی پارس جنوبی با اشاره به بارگیری روزانه میعانات گازی در این پایانه برای ارسال به پالایشگاه‌ها اظهار داشت: با توجه به بارگیری مستمر میعانات گازی در شبانه‌روز برنامه‌ریزی برای الکترونیکی و هوشمند شدن پمپ‌هایی که به صورت دستی کار می‌کردند در دستور کار قرار گرفت.

وی طراحی ساخت کارت کنترلی الکتروپمپ را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: با طراحی و ساخت این کارت هوشمند دیگر نیازی به روشن و خاموش کردن دستی نیست بلکه این کار به‌صورت هوشمند و خودکار انجام می‌شود.

غریبی صرفه‌جویی، ایمنی و کاهش فرسودگی عمر الکتروپمپ‌ها را از مزایای کارت طراحی شده توسط متخصصین پایانه میعانات گازی پارس جنوبی عنوان و تصریح کرد: با استفاده از این کارت‌ها و هوشمندسازی پمپ‌ها، میعانات گازی با ایمنی مطمئن از مخازن به سمت بازو‌های بارگیری که محل استقرار تانکر‌های حمل سوخت هستند، منتقل می‌شوند.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران با اشاره به تأکید مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران بر استفاده از توان و ظرفیت مهندسین و متخصصین داخلی اضافه کرد: اگرچه نمونه‌های خارجی این کارت‌های هوشمند در بازار وجود داشت، اما تأکید بر استفاده از ظرفیت متخصصین داخل موجب شد تا مهندسین داخلی طراحی و تولید این کارت‌ها را در دستور کار قرار دهند تا امروز در این حوزه از کارت‌های هوشمند ساخت داخل استفاده کنیم.

وی از افزایش ظرفیت بارگیری میعانات گازی در پایانه پارس جنوبی خبر داد و گفت: بر اساس تعهدات صورت گرفته قرار بود تا روزی ۳۰ هزار بشکه میعانات گازی از پایانه میعانات گازی پارس جنوبی بارگیری شود و از هفته گذشته بارگیری میعانات گازی از این پایانه به ۳۲ هزار بشکه در روز رسید که روزانه ۲ هزار بشکه افزایش دارد.

غریبی در سرویس قرار گرفتن تجهیزات جدید، برنامه‌ریزی مدون و اصولی برای استفاده بهینه و تلاش مستمر کارکنان پایانه میعانات گازی پارس جنوبی را از مهمترین دلایل افزایش روزانه دو هزار بشکه بارگیری میعانات گازی عنوان کرد و آن را یک رکورد دانست.

ارسال نظرات
آخرین اخبار