۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۰

رونمایی از ۴ مدل جدید موتور کشتی با سوخت متانول

گروه فنّاوری وارتسیلا طی مراسمی چهار نوع موتور قابل استفاده در کشتی‌هایی که به سوخت متانول مجهز می‌شوند، معرفی کرد.
کد خبر: ۹۷۸۸۱

رونمایی از ۴ مدل جدید موتور کشتی با سوخت متانول

 

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از marinelink؛ در این مراسم «راجر هولم» رئیس کسب و کار نیروی دریایی وارتسیلا طی سخنانی گفت علاوه بر موتور متانول وارتسیلا ۳۲ که سال گذشته معرفی شد، چهار نوع موتور جدید که مراحل طراحی و ساخت را گذرانده و به طور آزمایشی رونمایی می‌شود، به موتور‌های قبلی اضافه شد.

وی با اشاره به  اینکه از سال ۲۰۲۵ میلادی این پنج نمونه موتور به طور کامل در دسترس همگان در سراسر جهان قرار خواهد گرفت یاد‌آور شد: متانول یکی از گزینه‌های اصلی سوخت جایگزین برای صنعت کشتیرانی است که متخصصان این شرکت پس از بررسی و مطالعه گزینه پایداری به منظور سوخت کم کربن که متانول سبز است انتخاب کردند.

وی با اشاره به اینکه از حدود چهار سال پیش نسبت به طراحی چنین موتور‌هایی و جایگزینی آن با موتور‌های دیزلی تحقیق و پژوهش به عمل آمده یاد‌آور شد: تبدیل موتور‌های دیزلی فعلی به موتور‌هایی با سوخت متانول هم اکنون در دست تحقیق و مطالعه ساخت قرار دارد تا کشتی‌هایی که در حال حاضر از موتور‌های دیزلی استفاده می‌کنند بتوانند موتور‌های جدید را جایگزین کنند.

این شرکت رویکردی نوآورانه برای حمایت و ایجاد تحول در صنعت دریایی اتخاذ کرده و بر تولید طیف گسترده‌ای از موتور‌های متانولی تأکید دارد.

«Stefan Nysjo» معاون شرکت وارتسیلا نیز در این مراسم گفت که از سابقه بسیار طولانی در زمینه ساخت موتور‌های سبز برای سوخت سبز برخورداریم و روز‌به‌روز تلاش می‌کنیم تا موتور‌های توسعه یافته را برای استفاده انواع سوخت مانند LNG، متانول، آمونیاک و هیدروژن تولید کنیم.  

تلاش و جدیّت کارشناسان این شرکت بر این محور استوار است تا موتوری تولید شود که بتواند از تمامی سوخت ها‌ی سبز استفاده کند؛ بدون آنکه نیاز به تولید موتور‌های جداگانه برای هر سوختی باشد.
رونمایی از ۴ مدل جدید موتور کشتی با سوخت متانول

ارسال نظرات
آخرین اخبار