۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۶
علی‌اکبر صفایی:

بخش‌خصوصی در حوزه زیرساخت دریایی ورود خواهد کرد

 مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: بخش خصوصی در حال اجراء پروژه‌هایی به ارزش ۶۵ هزار میلیارد تومان در حوزه بنادر کشور است.
کد خبر: ۹۷۸۷۱

بخش‌خصوصی در حوزه زیرساخت دریایی ورود خواهد کرد

.به گزارش خبرنگار مانا؛ علی‌اکبر صفایی طی سخنانی در مراسم گرامیداشت ۲۶ آذر روز ملی حمل و نقل با بیان اینکه تجارت دریابُرد جهانی رشد حدود ۵ درصدی را در سال ۲۰۲۳میلادی تجربه کرده است، خاطرنشان کرد: تجارت دریابُرد ایران نیز در این مدت بیش از ۸ درصد رشد را نشان می‌دهد که در کنار رشد اقتصادی ۶ درصدی کشور نوید رونق اقتصادی را می‌دهد.

وی با اشاره به کلان پروژه《ایران راه》که از سوی وزیر راه و شهرسازی مطرح شده است، گفت: این پروژه کشورهای دور از جمله چین و هند تا کشورهای همسایه، حوزه خلیج فارس، دریای خزر و کشورهای محصور در خشکی را در بر می‌گیرد و در بُعد ملی نیز در روبنا و زیربنا و تقویت کریدورهای شمال_جنوب و شرق به غرب منشاء تحول خواهد شد.

معاون وزیر و راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنان خود به تلاش‌های سازمان بنادر و دریانوردی در جهت توسعه بخش دریایی کشور اشاره و تصریح کرد: در حالی امروز قراردادهایی به ارزش ۴۵ هزار میلیارد تومان با بخش خصوصی منعقد خواهد شد که قراردادهای در دست اجراء سازمان بنادر و دریانوردی با بخش خصوصی ۶۵ هزار میلیارد تومان ارزش دارد که این جدا از سرمایه‌گذاری ۵۷ هزار میلیارد تومانی سازمان بنادر و دریانوردی در بخش‌های زیر و روساختی است.

وی از جمله این پروژهای بزرگ‌ را سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیون دلاری برای توسعه ناوگان کشتیرانی در دریای خزر اعلام کرد و ادامه داد: با اقدام کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت ملی نفتکش ایران توسعه ناوگان در جنوب کشور نیز محقق خواهد شد.

صفایی در پایان اظهارات خود به دستور وزیر راه و شهرسازی در خصوص مشارکت دادن بخش خصوصی در بخش زیرساخت اشاره کرد و گفت: بخش خصوصی در حوزه دریایی کشور برای اولین بار در بخش‌های زیرساختی نیز وارد شده است که این امر تداوم خواهد داشت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار