روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۵

حمله سایبری به ۴ بندر استرالیا

دولت استرالیا دیروز اعلام کرد یک حادثه امنیتی جدی و ادامه دار پایانه‌های کانتینری چهار بندر که اپراتور DP World Australia در آن‌ها فعالیت می‌کند مورد حمله سایبری قرار گرفته و فعالیت آن‌ها به حالت تعلیق در‌آمد‌ه است.
کد خبر: ۹۷۵۴۷

حمله سایبری به ۴ بندر استرالیا

به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ خبرگزاری رویترز گزارش داد: عملیات سایبری در پایانه‌های کانتینری ملبورن، سیدنی، بریزبن و فریمنتل در استرالیای غربی صورت گرفته و از روز جمعه عملیات در این پایانه ها‌ی کانتینری به حالت تعلیق درآمده است.  

«کلر اونیل»، وزیر امور داخلی استرالیا در شبکه‌های اجتماعی در این زمینه گفت: حادثه سایبری برای اپراتور‌های DP World بسیار جدی و همچنان دامنه‌دار است.  

پلیس فدرال استرالیا نیز در این باره اعلام کرد: در حال بررسی این حادثه است، اما از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کرد.

خبرگزاری رویترز در ادامه گزارش خود آورده است: سخنگوی DP World درخواست مصاحبه با خبرگزاری رویترز را رد کرد و در زمینه از‌سرگیری عملیات هیچ پاسخی نداد.  

شرکت دولتی DP World امارات از معدود بازیگران عرصه بنادر استرالیا به شمار می‌رود.  

در همین حال «دارن گلدی»، هماهنگ‌کننده امنیت سایبری استرالیا پیرامون این حمله سایبری گفت: به احتمال زیاد تعلیق فعالیت برای چند روز ادامه خواهد داشت و متأسفانه باید بگویم این حمله در جابه‌جایی کالا‌های وارداتی و صادراتی به شدت تأثیر خواهد گذاشت.  

در پایان این گزارش آمده است: شرکت امارتی DP World بیش از ۷۰۰۰ کارمند در ۱۸ بندر و پایانه‌های منطقه آسیا و اقیانوسیه دارد.  

ارسال نظرات
آخرین اخبار