روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۳
رئیس فراکسیون توسعه اقتصاد دریامحور مجلس:

برنامه هفتم و سیاست‌های کلی توسعه دریامحور مکمل یکدیگر هستند

رئیس فراکسیون توسعه اقتصاد دریامحور در مجلس شورای اسلامی ابلاغ سیاست‌های کلی توسعه دریامحور؛ را منشاء تحول در اقتصاد کشور دانست و گفت: سازمان بنادر و دریانوردی دارای «نقش محوری»، «پیشران و کانونی» در تحقق سیاست‌های کلی توسعه دریامحور است.
کد خبر: ۹۷۴۹۸

برنامه هفتم و سیاست‌های کلی توسعه دریامحور مکمل یکدیگر هستند

به گزارش مانا، منصور آرامی، در مورد ابلاغ سیاست‌های کلی توسعه دریامحور، اظهار داشت: ابتدا باید به سهم خود از رهبر معظم انقلاب اسلامی به دلیل نگاه توسعه محور به دریا که در نهایت منجر به پیشرفت اقتصادی کشور می‌شود، تشکر کنم؛ سال‌های متمادی است دریا به عنوان یک دغدغه مهم از سوی مقام معظم رهبری مطرح می‌شود و ایشان همواره در جلسات مختلف با مسئولان ارشد کشور، نخبگان و در سخنان خود با مردم به این امر مهم تاکید کرده‌اند.
مطالعات چند ساله در مورد توسعه دریامحور
وی ادامه داد: در خصوص توسعه دریامحور مأموریتی به مجمع تشخیص مصلحت نظام محول شد و چند سال در این رابطه مطالعه و بررسی صورت گرفت و در نهایت سیاست‌های کلی توسعه دریامحور از سوی رهبر معظم انقلاب در ۹ بند ابلاغ شد.
رئیس فراکسیون توسعه اقتصاد دریامحور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ابلاغ سیاست‌های کلی توسعه دریامحور از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی منشاء تحول در اقتصاد کشور خواهد بود، عنوان کرد: کشور ما با وجود ۵۸۰۰ کیلومتر نوار ساحلی در شمال و جنوب، وجود پهنه‌های بزرگ دریایی، سواحل مطلوب، مزیت ترانزیتی، بنادر بزرگ و کوچک، ظرفیت کشاورزی مبتنی بر آب شور و... از ظرفیت‌های خدادادی ویژه‌ای در حوزه دریا برخوردار است و باید از این مواهب به بهترین شکل استفاده کنیم.
از لحاظ قوانین و مقررات محدودیتی نداریم
آرامی افزود: به لحاظ قوانین و مقررات محدودیتی وجود ندارد و خوشبختانه از قوانین بالادستی خوبی برخوردار هستیم و اگر در حوزه قوانین پایین دستی با محدودیتی مواجه باشیم می‌توان با ارائه لایحه و کمک مجلس شورای اسلامی در این خصوص، مسائل را برطرف کرد.
وی با بیان اینکه برنامه پنج ساله هفتم توسعه و سیاست‌های کلی توسعه دریامحور به عنوان مکمل یکدیگر عمل خواهند کرد، اظهار داشت: تمامی دستگاه‌ها باید حول محور برنامه هفتم توسعه در حوزه دریا و همچنین سیاست‌های کلی توسعه دریامحور حرکت کنند و اینگونه بتوانیم از تمامی ظرفیت‌های دریایی و بندری کشور در راستای توسعه اقتصاد دریا که منجر به توسعه اقتصادی کشور می‌شود بهره‌مند شویم.
باید نقش و سهم دستگاه‌های مختلف مشخص شود
رئیس فراکسیون توسعه اقتصاد دریامحور در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید سهم و نقش دستگاه‌های مختلف در راستای اجرای سیاست‌های کلی توسعه دریامحور مشخص شود، گفت: سازمان بنادر و دریانوردی یک سازمان تخصصی در حوزه دریا است و می‌تواند به عنوان پیشران و محور اجرایی شدن سیاست‌های کلی توسعه دریامحور گام بردارد و در همین راستا باید با همراهی و همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی کشور به بهترین شکل ممکن از ظرفیت‌های دریایی و بندری ایران اسلامی استفاده کنیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار