روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۴

فنّاوری جدید ژاپن برای تشخیص عیوب موتور‌آلات کشتی

شرکت NYK ژاپن فنّاوری جدیدی را به منظور تشخیص مشکلات ماشین‌آلات کشتی قبل از تبدیل شدن به مشکلات مضاعف ابداع کرده است، این دستگاه یک میله شنود الکتریکی است که به گوشی هوشمند و رایانه متصل شده و کارکنان کشتی را در جریان بروز مشکلات قرار می‌دهد.
کد خبر: ۹۷۳۱۸

فنّاوری جدید ژاپن برای تشخیص عیوب موتور‌آلات کشتی

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از maritime-executive؛ این فنّاوری جدید به منظور پیشگیری از بروز مشکلات موتور‌آلات کشتی به کار می‌رود و به تعمیر و نگهداری آن‌ها و حفظ بهره‌وری ماشین‌آلات کمک زیادی می‌کند.

بر این اساس با قرار دادن یک میله شنود روی توربین، موتور و تجهیز‌ات دیگر کشتی؛ می‌توان صدای عملیات ناهنجار و غیر‌استاندارد موجود را که ممکن است در آینده مشکل‌ساز باشد، به راحتی تشخیص داد‌ه و نسبت به برطرف کردن آن اقدام کرد.

به گفتۀ یکی از مدیران شرکت سازنده این سیستم، دستگاه که Kirari MUSE نام دارد یک میله شنود الکتریکی است که به گوشی‌های هوشمند و یارانه‌های شخصی فرماندهان کشتی و مهندسان موتور کشتی متصل شده و عملکرد ضبط صدا‌ها را انجام می‌دهد و پس از ضبط، صدا را تجزیه تحلیل کرده و به اشتراک می‌گذارد که در صورت انحراف داده‌های صوتی از مرحله استاندارد زنگ هشدار بر روی نرم افزار ظاهر می‌شود تا مسئولان کشتی نسبت به بررسی مشکلات اقدامات لازم را به عمل آورند.  

داده‌هایی که توسط این سیستم به پرسنل کشتی منتقل می‌شود می‌تواند با نیرو‌های مستقر در خشکی در میان گذاشته شود.

این دستگاه برای تجهیزات غیر‌دریایی نیز قابل استفاده است، سازندگان دستگاه معتقدند این سیستم بهره‌وری را افزایش داده و ایمنی بیشتر را در عملیات ماشین‌آلات کشتی تضمین می‌کند.

فنّاوری جدید ژاپن برای تشخیص عیوب موتور‌آلات کشتی

ارسال نظرات
آخرین اخبار