۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۸

کاهش عملیات کانتینری در بنادر اروپایی طی ۶ ماهه اول ۲۰۲۳

عملیات تخلیه و بارگیری کانتینر در شش ماهه اول سال ۲۰۲۳ میلادی در بنادر روتردام، آنتورپ و هامبورگ اروپا نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۲ میلادی کاهش یافت.
کد خبر: ۹۶۷۶۷

کاهش عملیات کانتینری در بنادر اروپایی طی ۶ ماهه اول ۲۰۲۳

به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ مؤسسه آلفا‌لاینر در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد ظرفیت کانتینری طی نیمه اول سال جاری میلادی در چند بندر کانتینری اروپا به خصوص روتردام کاهش محسوسی را نشان می‌دهد به گونه‌ای که حجم عملیات کانتینری در این مدت با حجم عملیات کانتینری سال ۲۰۱۷ میلادی برابری می‌کند‌‍.

بر‌اساس این گزارش حجم کانتینر‌های جابه‌جا شده در این بندر در دوره شش ماهه به ۶.۷ میلیون teu رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل میلادی ۸.۱ درصد کاهش نشان می‌دهد که ناشی از کم شدن واردات به این بندر است.

از سوی دیگر حجم جابه‌جایی کانتینر در بندر آنتورپ در این مدت ۵.۲ درصد کاهش یافت و توان عملیاتی آن به ۶.۴ میلیون teu رسید.

در ادامه این گزارش آمده است کاهش جابه‌جایی کانتینر در سه ماهه دوم کمتر از سه ماهه اول بود.  

بندر هامبورگ نیز با کاهش ۱۷ درصدی که در نیمه اول ۲۰۲۳ میلادی ثبت کرد کاهش عملیات کانتینری قابل توجهی را نشان می‌دهد.

بندر روتردام که در شش ماهه اول سال جاری میلادی ۶.۷ میلیون teu کانتینر عملیات جابه‌جایی داشت در مدت مشابه سال قبل ۷.۳ میلیون teu عملیات کانتینری داشت و بیشترین میزان جابه‌جایی کانتینر در این بندر در نیمه اول ۲۰۲۱ میلادی به رکورد ۷.۶ میلیون teu رسید که کاهش عملیات بندر روتردام در شش ماهه اول سال ۲۰۲۳ میلادی با نیمه اول سال ۲۰۱۷  میلادی برابری می‌کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار