به گزارش گروه بین الملل مانا، مشاورهای که توسط مدیریت کشتی ویلهلمسن و کشتیرانی آفینیتی برای کمک به صنعت حملونقل در مدیریت تعهدات راهاندازی شد و از مجموعه دادههای سال ۲۰۲۲ سیستم نظارت، گزارش و تأییدیه اتحادیه اروپا برای رسیدن به نتیجه استفاده کرد. آنها با استفاده از ارزش فعلی بازار ۹۰ یورو به ازای هر سهمیه انتشار برای دیاکسیدکربن محاسبه کردند. مجموع انتشارات قابل اعمال ETS (سرویس تست آموزشی) برای صنعت دریانوردی بالغ بر ۸۳.۴ میلیون تن دیاکسیدکربن در سال ۲۰۲۲ بوده است.
آنها در تجزیه و تحلیل خود از دادههای سال ۲۰۲۲ استفاده کردند و دوره سه ساله فاز ETS را فاکتور گرفتند. با استفاده از پوشش ۴۰ درصدی در سال ۲۰۲۴، هزینه ۳.۱ میلیارد یورو، ۷۰ درصد در سال ۲۰۲۵ و ۵.۷ میلیارد یورو خواهد بود، ۱۰۰ درصد در سال ۲۰۲۵ و هزینه ۸.۴ میلیارد یورو را محاسبه میکنند. مجموع ۱۷.۲ میلیارد یورو که با نرخ تبدیل فعلی به ۱۸.۹ میلیارد دلار میرسد.
هوگو ویلسون، مدیر مدیریت انتشار گازهای گلخانهای هلکا، گفت: بدهیهای پیشبینی شده بر اهمیت آمادهسازی شرکتهای کشتیرانی برای ورود خود به ETS تاکید میکند.
آنها تشخیص میدهند که نوساناتی در انتشار سالانه دیاکسیدکربن وجود دارد و بخشهای مختلف صنعت کشتیرانی مقادیر متفاوتی را تولید میکنند. حتی با وجود اقدامات احتیاطی که در سیستم ETS برای محافظت در برابر تاکتیکهای اجتنابی تعبیه شده است، گامهایی وجود دارد که مالکان کشتی میتوانند در چارچوب الگوهای تجاری عادی خود انجام دهند.
ویلسون میگوید: در حالی که تغییرات قابلتوجهی در سطوح دیاکسیدکربن از سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲ در مجموعه دادهها وجود داشت، برخی از آنها نتیجه تغییرات در محیط بازار است. به عنوان مثال، حمل و نقل کانتینری در سال ۲۰۲۱ در مقایسه با بازار در سال ۲۰۲۲ آرامتر بود و تقاضای زیادی را تجربه کرد که به اعتقاد هلکا به کاهش ۸.۹۵ درصدی در انتشار گازهای گلخانهای یا صرفه جویی ۲.۳ میلیون تنی دیاکسیدکربن کمک کرد.
این دادهها همچنین نشان میدهد که انتشار گازهای گلخانهای در بخشهای مختلف کشتیرانی از جمله تانکرها، کشتیهای باری عمومی، شناور رو-رو و تانکرهای شیمیایی کاهش مییابد. با این حال، کشتیهای مسافربری که ممکن است تا حدودی در سال ۲۰۲۲ پس از کاهش سرعت ناشی از بیماری همهگیر سالهای ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ بهبود یابد، دیاکسیدکربن در سال ۲۰۲۲ معادل ۱۱۸ درصد افزایش را برای گروه مسافری ثبت کردند که از خطوط لوله روسیه میآمد.
مجموعه دادههای نظارتی، گزارش و راستیآزمایی اتحادیه اروپا برای انتشار دیاکسیدکربن کشتیرانی را نشان میدهد که کاهش کلی انتشار گازهای گلخانهای از صنعت کشتیرانی در سال ۲۰۲۲ بسیار اندک است. هلکا معتقد است که این اندازهگیری خوبی برای ETS میباشد و خاطرنشان میکند که مجموعه دادهها به همه کشتیهای بیش از ۵۰۰۰ تن ناخالص نیاز دارد تا دادههای انتشار EEA (منطقه اقتصادی اروپا) و دیاکسیدکربن را برای اتحادیه اروپا جمعآوری و گزارش کنند. این به عنوان مبنایی برای گنجاندن حمل و نقل در اتحادیه اروپا ETS از ۱ ژانویه ۲۰۲۴ عملی خواهد شد.
منبع:.maritime-executive