به گزارش گروه بینالملل مانا؛ مؤسسه آلفالاینر اعلام کرد: در حال حاضر خط کشتیرانی MSC با تحویل کشتیهای جدید، اجاره کشتیها و خرید کشتیهای دستِ دوم ظرفیت خود را به ۵.۱۳ میلیون TEU رسانده است؛ در عین حال ظرفیت مرسک ۴.۱۴ میلیون TEU میباشد که خط کشتیرانی مدیترانه حدود یک میلیون TEU ظرفیت بیشتری دارد.
در ادامه گزارش آمده است: برتری شرکت MSC نسبت به رقیب همیشگی خود یعنی مرسک از ژانویه ۲۰۲۲ میلادی شروع شد و هر هفته ۱۲۸۰۰ TEU به ظرفیت MSC افزوده شد.
بررسی تحلیلگران آلفالاینر حاکی است: MSC به عنوان اپراتور اصلی در بین خطوط کانتینری جهان در شش ماهه دوم سال ۲۰۲۳ میلادی نیز از مرسک جلو خواهد زد.
این شرکت در شش ماهه اول ۲۰۲۳ میلادی با تحویل کشتیهای جدید توانست ۳۹ درصد به ناوگان خود اضافه کند و دو کشتی ۲۴۰۰۰ TEU و پنج کشتی ۱۵۰۰۰ TEU تا ۱۶۰۰۰ TEU تحویل گرفت.
در پایان گزارش آمده است: شرکت MSC در حال حاضر کشتیهایی با ۱.۵ میلیون TEU در دست ساخت دارد و در سه سال گذشته نیز بیش از ۳۰۰ کشتی خریداری کرده است.
تحویل کشتیهای جدید ظرفیت این شرکت را در سالهای ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ میلادی به حدود ۷.۶ میلیون TEU خواهد رساند که به ظرفیت ناوگان موجود ۲۸ درصد اضافه خواهد شد.
شایان ذکر است در تاریخ ۵ جولای ۲۰۲۳ میلادی آخرین ظرفیت خط کشتیرانی مدیترانهای MSC، پنج میلیون و ۱۳۱ هزار و ۹۷۳ TEU و تناژ خط کشتیرانی مرسک چهار میلیون و ۱۳۹ هزارو ۷۵۶ TEU بود.