روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۵

تجارت گمرکات مازندران با اوراسیا از ۱۱۶ میلیون دلار گذشت

طی بهار ۱۴۰۲ صادرات گمرکات مازندران به کشور‌های عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا بالغ بر ۱۶ میلیون و ۱۶۷ هزار دلار بوده است. ‎
کد خبر: ۹۶۳۸۷

تجارت گمرکات مازندران با اوراسیا از ۱۱۶ میلیون دلار گذشت

به گزارش مانا، ناظر گمرکات مازندران و مدیر کل گمرک نوشهر با اعلام این مطلب گفت: به کشو‌های مذکور به ترتیب فدراسیون روسیه با ۱۲ میلیون و ۲۱۰ هزار دلار؛ قزاقستان با ۳ میلیون و ۱۸۲ هزار دلار، ارمنستان با ۵۱۲ هزار دلارو قرقیزستان با ۲۶۲ هزار دلار کالا صادر شده و کالا‌های نظیر سیمان و موادمعدنی، محصولات لبنی، فرآورده‌های خوراکی، موادپلاستیکی، گل، کیوی و ... به این کشور صادر شده است.

عسگر نیک نفس، اظهار داشت: در همین مدت واردات گمرکات مازندران از کشور‌های عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا به ۱۰۰ میلیون و ۲۱۳ هزار دلار رسیده است.

ناظر گمرکات مازندران، افزود: کشور‌های عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا شامل فدراسیون روسیه با ۸۷ میلیون و ۱۴۴ هزار دلار؛ قزاقستان با ۱۳ میلیون و ۶۹ هزار دلار مبدأ کالا‌های وارداتی گمرکات مازندران بوده که عمده‌ترین کالا‌های وارد شده از این کشور‌ها غلات، روغن و دانه‌های روغنی، چوب و تخته، محصولات شیمیایی، آهن آلات و .. بوده است.

به گفته وی، حجم تجارت خارجی کشورمان (صادرات و واردات) با کشور‌های عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا در سه ماهه سال ۱۴۰۲ به ۴۶۶ هزار تُن و ارزش ۱۱۶ میلیون و ۳۸۰ هزار دلار رسید که در مجموع از حیث وزنی و ارزشی به ترتیب ۳۱ و ۶۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزایش را نشان می‌دهد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار