روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۱

فیلیپین و روسیه در صدر تأمین‌کنندگان نیروی انسانی دریانورد برای کشتی‌های تجاری

فیلیپین و فدراسیون روسیه بزرگترین تأمین‌کنندگان نیروی انسانی دریانورد برای فعالیت در کشتی‌های تجاری هستند که پس از آن‌ها کشور‌های اندونزی، چین و هند قرار دارند.
کد خبر: ۹۶۲۶۳

فیلیپین و روسیه در صدر تأمین‌کنندگان نیروی انسانی دریانورد برای کشتی‌های تجاری


به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ سایت safety۴sea در آستانه ۲۵ ژوئن روز جهانی دریانورد به بررسی آمار‌های مربوط به تعداد کشتی‌ها و دریانوردان کشتی‌های اقیانوس‌پیما پرداخته و یاد‌آور شده است: در حال حاضر حدود ۵۰ هزار کشتی تجاری ناوگان جهانی  صنعت کشتیرانی  اقیانوس پیما را تشکیل می‌دهند که کشتی‌های این ناوگان در ۱۵۰ کشور به ثبت رسیده و حدود دو میلیون دریانورد در آن‌ها به فعالیت مشغولند.

در ادامه این گزارش آمده است: آخرین آماری که از سوی مؤسسه بیمکو در زمینه تعداد دریانوردان کشتی‌های تجاری منتشر شده نشان می‌دهد در حال حاضر یک میلیون و  ۸۹۲ هزار و ۷۲۰ دریانورد در کشتی‌های تجاری فعال می‌باشند که از این تعداد ۸۵۷ هزار و ۵۴۰ دریانورد به عنوان افسر و یک میلیون و ۳۵۱ هزار و ۸۰ دریانورد با رتبه‌بندی‌های مختلف در این قبیل کشتی‌ها به فعالیت مشغولند.

بر‌اساس این گزارش در آستانه ۲۵ ژوئن روز جهانی دریانورد به منظور قدردانی و ارج نهادن به مقام دریانورد یک گردهمایی به صورت ویدیو کنفرانس در استرالیا توسط انجمن رفاه دریانوردان این  کشور برگزار شد که در سراسر جهان برای کشور‌های عضو قابل دسترسی بود. در این مراسم پس از پخش پیام ویدیویی «کیتاک لیم» دبیرکل سازمان بین‌المللی دریانوردی به مناسبت روز جهانی دریانورد سخنرانان در زمینه تعیین یک رویکرد جامع رفاهی برای خدمه کشتی‌ها، پذیرش نقش اساسی آنان در صنعت کشتیرانی با تمرکز بر سلامتی دریانوردان سخنرانی کردند.

«Apo Belokas» از کارشناسان ارشد حمل‌و‌نقل دریایی در این مراسم گفت: در حال حاضر مشارکت اولویت کلیدی برای حمل‌و‌نقل دریایی است و برای تعیین سوخت سبز برای کشتی‌ها به این مشارکت نیاز داریم و در کنار آن همکاری به منظور حمایت از رفاه خدمه با ابتکارات بیشتر ضروری است.

وی در ادامه افزود: روز جهانی دریانورد را به این خاطر جشن می‌گیریم تا سهم دریانوردان را در ایمنی کشتی‌ها و حفاظت از دریا‌ها و محیط زیست گرامی بداریم.

فیلیپین و روسیه در صدر تأمین‌کنندگان نیروی انسانی دریانورد برای کشتی‌های تجاری
همانگونه که «کیتاک لیم» دبیرکل سازمان بین‌المللی دریانوردی از آنان خواسته است قوانین مربوط به آبِ توازن، فاضلاب و آلودگی هوا را رعایت کنند؛ زیرا امسال پنجاهمین سالگرد تدوین قانون مارپل است به همین خاطر سازمان IMO تصمیم گرفته این روز ویژه را به چگونگی محافظت از محیط زیست دریایی اقیانوس اختصاص دهد.  

وی در پایان گفت: دریانوردان به منظور گذر عادلانه از سوخت‌های سنتی به کربن صفر درصد به حمایت نیاز دارند.

شایان ذکر است این رویداد توسط ۴۵ شرکت و سازمان مردم‌نهاد مورد حمایت قرار گرفت.  

ارسال نظرات
آخرین اخبار