روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۳

کشتی جنگی روسیه جان ۶۸ مسافر را در دریای مدیترانه نجات داد

کشتی جنگی روسیه جان ۶۸ مسافر را در دریای مدیترانه نجات داد
وزارت دفاع روسیه از نجات جان شماری مسافر یک قایق مسافری در دریای مدیترانه توسط یک ناو و کشتی باری خود خبر داد.
کد خبر: ۹۶۲۱۹

به گزارش مانا، وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه اعلام کرد که یک کشتی جنگی و کشتی باری روسیه ۶۸ نفر را از یک قایق در دریای مدیترانه نجات داده است.

به گزارش منابع خبری، وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که کشتی جنگی «آدمیرال گورشکوف» و یک کشتی باری این کشورمسافران یک کشتی مسافری با پرچم‌های یونان و آلمان را از خطر مرگ  نجات  داد.

در این بیانیه آمده است که کشتی آدمیرال گورشکوف و کشتی باری «پیژما» عملیات نجات موفقیت آمیزی را انجام دادند و به مسافران کمک‌های پزشکی داده شد. این دو فروند کشتی روسی مسافران قایق در حال غرق شدن را با کمک به  گارد ساحلی یونان به جزیره «لروس» منتقل کردند. وزارت دفاع روسیه به ملیت مسافران این قایق اشاره‌ای نکرده است.

ناو گورشکوف یکی از کشتی‌های جنگی پیشرو روسیه و مجهز به موشک‌های هایپرسونیک است. مشخص نیست که این کشتی در زمان حادثه چه سلاحی به همراه داشته است.

در همین حال رسانه‌های یونانی نیز بدون اشاره به روسیه، این حادثه را تایید کردند. خبرگزاری دولتی این کشور اعلام کرد که مهاجران توسط یک کشتی در محل حادثه نجات داده و سپس به یک قایق گارد ساحلی یونان منتقل شدند.  

در یکی از بدترین فجایع سال جاری میلادی، یک قایق ماهیگیری حامل صد‌ها پناهجویانی که قصد داشتند به اروپا سفر کنند، چهارشنبه گذشته در ساحل جنوبی یونان واژگون شد و دست‌کم ۷۹ تن از مسافران آن جان خود را از دست دادند و ۱۰۴ نفر نجات پیدا کردند و هنوز تعداد زیادی ناپدید هستند.

به دنبال این حادثه،   گارد ساحلی، کشتی‌ها و هواپیما‌های تجاری و نیروی دریایی یونان عازم محل حادثه شدند و  عملیات جستجو و نجات بازماندگان احتمالی این حادثه را ادامه دادند. گزارش‌های  حاکی از آن است که صد‌ها نفر سوار بر این قایق بودند.

مسیر آفریقای شمالی به سمت ایتالیا از طریق مرکز مدیترانه همچنان یکی از مرگبارترین مسیر‌ها در جهان است و طبق گفته سازمان پناهجویان سازمان ملل (IOM)، از سال ۲۰۱۴ تاکنون، بیش از ۲۱ هزار نفر از پناهجویان در این مسیر جان خود را از دست دادند و ناپدید شدند.

در ماه فوریه، در پی غرق شدن یک قایق چوبی از ترکیه در ساحل کوترو در جنوب ایتالیا، ۹۴ پناهجو جان خود را از دست دادند و این یکی از بدترین حوادث مربوط به واژگونی قایق در مدیترانه از آغاز سال جاری میلادی محسوب می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار