به گزارش مانا، خسرو سرایی یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه در مراسم آغاز به کار رسمی سامانه مدیریت تردد ناوگان حمل و نقل جادهای در مجتمع بندری انزلی با بیان اینکه توسعه فیزیکی و غیرفیزیکی مبنای کار بنادر کشور است، اظهار داشت: بنادر محصور در شهر چارهای جز توسعه غیر فیزیکی و بهره وری بیشتر از سرمایه و تجهیزات ندارند تا گردش کالا در بندر افزایش پیدا کند.
وی افزود: به دنبال بهره وری بالاتر از تجهیزات و افزایش گردش کالا در بنادر هستیم و با کمک نرم افزارهایی از این قبیل میتوان به اقتصاد و درآمدزایی استان کمک کرده تا در نهایت در اقتصاد کلان کشور تاثیرگذار باشند.
مدیرکل ترانزیت، لجستیک و توافقنامههای سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه سهم کشور از تولید ناخالص داخلی (GDP) زیر هفت درصد است، خاطرنشان کرد: کشورهایی نظیر آلمان و بلژیک که اقتصادی برپایه حملونقل دارند، از سهم بسیار بالاتری برخوردارند.
سرایی با بیان اینکه در این بخش باید به دنبال افزایش سهم کشورمان از راههای مختلف باشیم، ادامه داد: یکی از این راهها استفاده از سیستمهای پیشرفته نظیر سامانه مدریت تردد ناوگان حمل و نقل جادهای است که به صورت اتوماتیک و با استفاده از دیتا و شبکههای اینترنت برای مدیریت ورود و خروج کامیونها به کار گرفته میشود.
وی با اشاره به آغاز به کار رسمی سیستمهای پیشرفته نظیر سامانه مدریت تردد ناوگان حمل و نقل جادهای در بندرانزلی، تصریح کرد: این سامانه فقط شامل دربهای ورودی و خروجی بنادر است، اما در همین نقطه متوقف نمیشود و هدف دیگر لجستیک سازمان مدیریت ترافیک داخل بندر و انجام فعالیتهای بندری داخل محوطه خواهد بود.
مدیرکل ترانزیت، لجستیک و توافقنامههای سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه بندرانزلی یکی از بنادر مدنظر کشورهای حاشیه خزر و خلیج فارس است، گفت: همکاریهای خوبی در عرصه بین الملل جهت ارتباط بین کشورهای حاشیه خلیج فارس و حاشیه خزر در موضوع انتقال غلات و ترانزیت آن با محوریت بندرانزلی انجام شده است و انتظار داریم همه مذاکراتی که سال گذشته با این کشورها داشتیم در سال جاری به قراردادهای سرمایه گذاری برسد.
سرایی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۸ میلیون تن ترانزیت در بنادر صورت گرفته است، اذعان داشت: توسعه مبحث ترانزیت از جمله اهداف سازمان بنادر و دریانوردی در مجتمع بندری انزلی در سال جاری خواهد بود.