۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۲

افزایش ۳۳ میلیارد دلار‌ی هزینه‌های فراساحلی خاورمیانه در سال ۲۰۲۳

با افزایش دو برابری هزینه‌های فراساحلی خاورمیانه در سال ۲۰۲۳ میلادی نسبت به سال ۲۰۲۱؛ امنیت انرژی در این منطقه به یک نگرانی فزاینده تبدیل شده است.
کد خبر: ۹۵۷۸۱

افزایش ۳۳ میلیارد دلار‌ی هزینه‌های فراساحلی خاورمیانه در سال ۲۰۲۳

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از موسسه Rystad Energy؛ تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند خاورمیانه علاوه بر هزینه‌های ۳۳ میلیارد دلاری در سال جاری از نظر سرمایه گذاری فراساحلی نیز از سال‌های پیش فراتر خواهد رفت.

در این گزارش آمده است: درآمد‌های سه شرکت بزرگ ارائه کننده خدمات در میادین نفتی مانند SBL و Halliburton, Baker Hughes  در چهار ماه سال ۲۰۲۳ میلادی به بالاترین سطح خود در هشت سال گذشته رسیده است.

در این راستا تقاضا برای خدمات میادین نفتی قیمت را به شدت بالا برده و به تقاضا‌ی دکل نفتی ۳۰ درصد افزوده است.

مؤسسه Rystad Energy در گزارش خود تاکید کرده است: بیشتر فعالیت‌های خدماتی که  در منطقه خاورمیانه صورت می‌گیرد مبتنی بر انرژی‌های سبز مانند هیدروژن، آمونیاک و انرژی زمین گرمایی است که در این ارتباط قرارداد‌های متعددی بین شرکت‌ها و کشور‌ها منعقد شده است.

این گزارش پیرامون فعالیت کشور‌های مختلف خاورمیانه در بخش فراساحل یاد‌آور شده است: عربستان سعودی، قطر و امارات متحده عربی نقش اصلی را در سرمایه گذاری فراساحلی دارند و پیش‌بینی می‌شود که هزینه‌های انجام شده در بخش فراساحل خاورمیانه از ۳۳ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۳ میلادی  به ۴۱ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۵  میلادی برسد.  

این در حالی است که در بخش نفت و گاز جهانی در دو سال آینده ۲۱۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در سراسر جهان صورت خواهد گرفت.

در پایان این گزارش آمده است: در حالیکه خاور‌میانه در بخش فراساحلی پیشتاز است آمریکای جنوبی، بریتانیا و برزیل از منطقه خاور‌میانه عقب مانده‌اند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار