۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۹

پیشرفت روابط تجاری کویت و امارات با راه اندازی خط ترانزیت دریایی

پیشرفت روابط تجاری کویت و امارات با راه اندازی خط ترانزیت دریایی
سرپرست مدیریت کل مؤسسه بنادر کویت بر اشتیاق کشورش به پیشرفت روابط تجاری کویت و امارات و ارتقای آن تأکید کرد.
کد خبر: ۹۵۶۶۰

به گزارش مانا به نقل از الخلیج آنلاین، عیسی الملا، سرپرست مدیریت کل مؤسسه بنادر کویت گفت: پهلو گرفتن اولین کشتی کانتینری متعلق به گروه بنادر ابوظبی در بندر الشویخ، در چارچوب ارتقای روابط تجاری کویت و امارات است. این امر، افتتاح اولین خط ترانزیت دریایی مستقیم از بندر خلیفه در ابوظبی به بندر الشویخ محسوب می شود.

وی همچنین بر اشتیاق کشورش به پیشرفت روابط تجاری کویت و امارات و ارتقای آن به سوی چشم اندازهای جدیدی که به نفع دو کشور باشد تأکید کرد.

از سوی دیگر عمار الشیبه، سرپرست ریاست اجرایی واحد دریایی گروه بنادر ابوظبی و گروه سون، گفت که افتتاح این خط دریایی حجم تبادلات تجاری میان دو کشور را افزایش داده، عملیات ترابری و ترانزیت دریایی را تقویت می کند و هزینه های حمل و نقل و مدت زمان آن را کاهش می دهد.

وی اعلام کرد که گروه بنادر ابوظبی همچنین از آغاز خط مستقیم برای ترانزیت خودرو و کامیون از بندر خلیفه به بنادر الشویخ و الشعبیه به صورت هفتگی خبر داده است.

بندر الشویخ یک بندر تجاری است که در سال ۱۹۶۰ در سواحل الشویخ در غرب شهر الکویت تأسیس شده و از مهم ترین بنادر این کشور و نیز قدیمی ترین آنها به شمار می‌رود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار