۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۶
فرماندۀ منطقه دوم نیروی دریایی سپاه خبر داد:

توقیف شناور خارجی در خلیج‌فارس حامل ۱.۴ میلیون لیتر گازوئیل قاچاق

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه گفت: شناور خارجی حامل یک میلیون و ۴۵۰ هزار لیتر سوخت قاچاق به‌دست رزمندگان منطقه دوم نیروی دریایی سپاه در آب‌های خلیج‌فارس توقیف شد.
کد خبر: ۹۵۶۳۲

توقیف شناور خارجی در خلیج‌فارس حامل ۱.۴ میلیون لیتر گازوئیل قاچاق

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، سردار رمضان زیرراهی در جمع خبرنگاران از توقیف شناور خارجی حامل سوخت قاچاق خبر داد و اظهار داشت: رزمندگان منطقه دوم نیروی دریایی سپاه شناور حامل یک میلیون و ۴۵۰ هزار لیتر سوخت قاچاق را در آب‌های خلیج فارس شناسایی و توقیف کردند.

وی با بیان اینکه مقصد این شناور خارجی یکی از کشور‌های حوزه خلیج فارس بود، افزود: با هماهنگی سازمان قضایی دستور توقیف شناور یاد شده صادر و سوخت آن به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه بوشهر تحویل داده شد.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه سوخت کشف شده از نوع گازوئیل است، یادآور شد: سال گذشته نیز یک میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق با تلاش رزمندگان نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس کشف شد.

وی عنوان کرد: در راستای مأموریت ذاتی که از سوی ستاد کل نیرو‌های مسلح که به نیروی دریایی سپاه ابلاغ شده، مأموریت مبارزه با قاچاق سوخت را نیز بر عهده داریم.

سردار زیرراهی تأکید کرد: برای مبارزه با قاچاق سوخت در اوج آمادگی هستیم و به شدت با کسانی که اقتصاد کشور را تحت شعاع قرار می‌دهند برخورد خواهیم کرد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر نیز تعداد خدمه شناور توقیف شده حامل سوخت قاچاق را ۱۰ نفر اعلام کرد و گفت: این افراد با قرار وثیقه به زندان معرفی شدند.

مهدی مهرانگیز ادامه داد: قضات دادگستری استان در حال بررسی پرونده برای صدور حکم هستند.

وی با بیان اینکه با قاچاق در همه ابعاد برخورد می‌شود گفت: گازوئیل، نفت و بنزینی که با هزینه بیت‌المال به دست مردم رسیده نباید به کشور‌های دیگر قاچاق شود و با متخلفان و قاچاقچیان برخورد قاطع می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار