۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۷
مدیرکل هواشناسی استان بوشهر خبر داد:

صدور هشدار دریایی سطح نارنجی در سواحل استان بوشهر

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از صدور هشدار دریایی سطح نارنجی با توصیف وزش باد شدید و افزایش موج دریا در استان بوشهر خبر داد و گفت: در این هشدار موج دریا بیش از ۳ متر افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۹۵۵۹۵

صدور هشدار دریایی سطح نارنجی در سواحل استان بوشهر

فرج‌الله شکوهی‌پور در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر با بیان اینکه سامانه بارشی وارد استان بوشهر می‌شود اظهار داشت: بر این اساس از فردا ناپایداری جوی و دریایی در استان افزایش می‌یابد.

وی اضافه کرد: پیش بینی می‌شود سه شنبه تا پایان هفته به سبب وزش باد خلیج فارس به تناوب مواج و متلاطم باشد.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از صدور هشدار دریایی سطح نارنجی با توصیف وزش باد شدید و افزایش موج دریا در استان بوشهر خبر داد و گفت: در این هشدار دریایی از روز چهارشنبه ۲۳ فروردین ضمن وزش باد شدید شمال غربی با سرعت بیش از ۷۰ کیلومتر در ساعت ارتفاع موج دریا در نوار ساحلی استان بوشهر تا بیش از ۳ متر افزایش می‌یابد.

شکوهی‌پور مدت صدور هشدار دریایی نارنجی در استان بوشهر را تا ۲۷ فروردین دانست و خاطر نشان کرد: اختلال در تردد و فعالیت‌های دریایی خلیج فارس، خسارت به تأسیسات و سازه‌ها در سواحل، خطر غرق شدن شناور‌ها سبک و نیمه‌سنگین، پاره شدن تور‌های صیادی از جمله مخاطرات این هشدار دریایی است.

وی خطر غرق شدن شناگران را از دیگر مخاطرات هشدار دریایی نارنجی دانست و تصریح کرد: توصیه می‌شود ضمن لغو تمام تردد‌های دریایی و صیادی از جمله شناور‌های سبک و نیمه‌سنگین و اعمال محدودیت در فعالیت‌های دریایی و ساحلی، از برگزاری فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی و برنامه‌های فضای باز در مناطق ساحلی استان بوشهر پرهیز شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار