۰۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۸

آمادگی بندر امام برای تخلیه و بارگیری همزمان ۱۰ فروند کشتی اقیانوس‌پیما

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: با استقرار نظام مدیریت بهره‌وری در منطقه ویژه بندر امام، ظرفیت‌های این مجتمع بزرگ بندری برای تخلیه و بارگیری بهینه همزمان 10 فروند کشتی اقیانوس‌پیما با هدف کاهش زمان و هزینه تخلیه کالاهای اساسی مورد نیاز کشور سازماندهی شده است.
کد خبر: ۹۵۵۰۲

آمادگی بندر امام برای تخلیه و بارگیری همزمان ۱۰ فروندکشتی اقیانوس‌پیما

به گزاش خبرنگار مانا، بهروز آقایی در جمع اصحاب رسانه با اشاره به اینکه هم اکنون ۱۴ پست اسکله با قابلیت پهلودهی همزمان ۱۰ فروند کشتی پاناماکس در بندر امام، آماده ارائه خدمات می‌باشند، از تجار، صاحبان کالا و خطوط کشتیرانی خواست تا با استفاده از ظرفیت‌های این بندر نسبت به تخلیه و بارگیری کشتی‌ها اقدام کنند تا ضمن برخورداری از مزایای تسریع در عملیات تخلیه کشتی‌ها زمینه دسترسی سریع به بازار‌های مصرف در داخل کشور نیز فراهم شود.

وی ادامه داد: علاوه بر آمادگی این تعداد اسکله برای پهلوگیری کشتی‌های اقیانوس پیما، تجهیزات استراتژیک پرقدرت آماده به کار و به روز مجتمع بندری بندر امام شامل جرثقیل، مکنده و گنتری‌کرین برای تخلیه و بارگیری روزانه بیش از ۱۰۰ هزار تُن کالای اساسی در بالاترین سطح آمادگی برای تخلیه کالا‌ها از  کشتی‌ها قرار دارد.

‎مدیرکل بنادرو دریانوردی خوزستان بر ضرورت اتخاذ رویکرد‌های تخصصی در ارائه خدمات بندری و استفاده بهینه از تمامی امکانات و تجهیزات به منظور افزایش ترافیک کالا و کشتی تاکید کرد و گفت: به دنبال ارتقاء شاخص‌های تخلیه و بارگیری، تأمین تجهیزات جدید توسط بخش خصوصی و همچنین حفظ و ارتقاء آماده بکاری تجهیزاتی در مجتمع بزرگ بندری امام روند ثبت رکورد‌های کم‌سابقه در تخلیه سریع کشتی‌های حامل کالا‌های اساسی افزایش یافته است.

‎آقایی به ثبت رکورد تخلیه کشتی ۶۸ هزار تُنی کالای اساسی در نخستین روز‌های سال جدید در کمتر از ۵۷ ساعت اشاره کرد و گفت: به واسطه ارتقاء شاخص‌های بهره‌وری، فرآیند تخلیه کشتی‌های حامل کالای اساسی با سرعت و ایمنی بیشتر در این مجتمع بندری انجام می‌شود.

‎وی با بیان اینکه بندر امام به راه‌های مواصلاتی ریلی و جاده‌ای با پسکرانه جمعیتی ۷۰ درصدی متصل است، ادامه داد: موقعیت جغرافیایی این بندر مزیت مهمی محسوب می‌شود که نقش تأثیرگذاری در تامین زنجیره کالایی صنایع مختلف کشور برعهده دارد.

‎به گزارش مانا سال گذشته ۴۳ میلیون تُن انواع کالا در بندر امام تخلیه و بارگیری شده که ۱۵ میلیون تُن آن را کالای اساسی تشکیل می‌دهد.

حدود ۸۰ درصد حجم کالا‌های اساسی مورد نیاز کشور از طریق بندر امام وارد می‌شود.

این بندر راهبردی که در ردیف پرترافیک‌ترین بندر عملیاتی کشور محسوب می‌شود در ۱۲۰ کیلومتری جنوب اهواز و در سواحل خور موسی در محدوده آب‌های شمال غرب خلیج فارس واقع شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار