۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۲

آغاز عملیات اجرایی ساخت ۲ فروند شناور مدرن مورد نیاز ناوگان ملی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران

عملیات اجرایی ساخت دو فروند شناور مدرن مورد نیاز کشور از سوی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به شرکت کشتی سازی صدرا با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، آغاز شد.
کد خبر: ۹۵۳۴۲

آغاز عملیات اجرایی ساخت ۴ فروند شناور مدرن مورد نیاز ناوگان ملی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران

به گزارش  روابط عمومی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، این پروژه بزرگ ملی شامل دو فروند شناور ۳۵۰۰ تنی چندمنظوره با ظرفیت حمل ۱۲۲ تی‌ای یو کانتینر و دو فروند شناور رو- رو کانتینری ۴۰۰۰ تنی با قابلیت حمل حدود ۴۰ دستگاه کامیون به همراه راننده، ۱۹۸ تی‌ای یو کانتینر و کالای عمومی به ارزش بالغ بر ۵۰ میلیون دلار است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این مراسم با اشاره به افزایش ۱۲ هزار تنی ظرفیت کشتیرانی دریای خزر به واسطه تحویل شناور‌های یاد شده خاطر نشان  کرد: اجرای این پروژه علاوه بر اشتغال زایی برای مجموعاً ۱۰۰۰ نفر به صورت مستقیم و هزاران نفر به صورت غیرمستقیم، منجر به فعال شدن بسیاری از صنایع کوچک وابسته شده و انتقال دائم و پایدار دانش ساخت کشتی در داخل را به همراه دارد.
صولت مرتضوی افزود: با توجه به نیاز کشور به حضور قدرتمند و مؤثر در دریای خزر انجام این پروژه ها، آغازی جهت ادامه فعالیت‌های گسترده مشابه در کشور خواهد بود و می‌تواند زمینه ایجاد یک قطب بزرگ کشتی‌سازی در شمال کشور را فراهم نماید.

وی تصریح کرد: پروژه مذکور در سایه شدیدترین تحریم‌های بین المللی علیه جمهوری اسلامی ایران برای اولین بار در ایران اجرایی شده و تمامی مراحل ساخت شناور‌های مذکور توسط متخصصان داخلی و زیر نظر مؤسسات رده بندی ایرانی انجام خواهد شد.

گفتنی است در این مراسم که امروز جمعه ۱۹ اسفندماه جاری در مجتمع کاسپین برگزار شد، استاندار مازندران و مدیران عامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و کشتی سازی صدرا نیز حضور داشتند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار