۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۶

۵ پهپاد، توریسم دریایی خلیج فارس در نوروز را رصد می‌کنند

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی و دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور با اشاره به انجام سفر‌های دریایی ایمن در ایام نوروز با اشاره به رصد فعالیت هایت توریسم دریایی توسط ۵ پهپاد از فعالیت ۲۷۰ نفر نیروی امدادی و نیز استقرار سه بالگرد جهت امداد‌های دریایی در ایام نوروز ۱۴۰۲ خبر داد.
کد خبر: ۹۵۳۲۷

۵ پهپاد، توریسم دریایی خلیج فارس در نوروز را رصد می‌کنند

سید مصطفی فاطمی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: با توجه به اینکه تعداد شناور‌های مسافربری و تفریحی در نوروز ۱۴۰۲ افزایش چشمگیری خواهد داشت، لذا انجام سفر‌های ایمن و با کیفیت نیز در کنار افزایش کمی شناور‌ها مورد تاکید قرار دارد.

مدیر کل دفتر توسعه گردشگری داخلی و دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور ادامه داد: در راستای افزایش ارتقا سفر‌های دریایی امن در نوروز جلسات متعددی با ارگان‌های مرتبط برگزار شده است که بر اساس آن مقرر شده سازمان‌های بنادر و دریانوردی و هلال احمر با همکاری تنگاتنگ، عهده دار سفر‌های ایمن در ایام نوروز شوند.

وی اذعان داشت: بر این اساس ۲۷۰ نفر امداد‌گر در ایام نوروز مسئولیت گشت‌زنی در آب‌های کشور را برای امداد‌های احتمالی عهده دار شده‌اند.

این مقام مسئول در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، همچنین از استقرار سه بالگرد در استان‌های بوشهر، هرمزگان و خوزستان جهت امداد هوایی به  حوادث احتمالی دریایی در نوروز خبر داد.

فاطمی تاکید کرد: همچنین بر اساس مذاکرات صورت گرفته مقرر شده جهت افزایش ایمنی در ایام نوروز تمام فعالیت‌های مرتبط با توریسم دریایی توسط پنج پهباد در نوار سواحلی جنوبی رصد شوند.

دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور یادآور شد: علاوه بر سازمان بنادر و دریانوری، شهرداری شهرستان‌های استان‌های ساحلی، جزایر و نیز بخش خصوصی، بخشی از عملیات امداد رسانی را در ایام نوروز ۱۴۰۲ به عهده خواهند داشت.

این مقام مسئول در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار امیدواری کرد: با تدابیر اندیشیده شده، مسافران نوروزی، سفر‌های دریایی خاطره انگیزی را در جنوب کشور تجربه کنند و به دنبال آن شاهد تحولی بزرگ در صنعت گردشگری خلیج فارس باشیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار