۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۶
مدیرکل شیلات استالن بوشهر خبر داد:

ساخت ۵ زیستگاه مصنوعی آبزیان در نوار ساحلی استان بوشهر

مدیرکل شیلات استان بوشهر از افزایش ظرفیت تخلیه و صید آبزیان در استان بوشهر خبر داد و گفت: توسعه و بهسازی بنادر صیادی و ساخت پنج زیستگاه مصنوعی آبزیان از طرح‌های شیلات استان بوشهر است.
کد خبر: ۹۵۱۶۹

ساخت ۵ زیستگاه مصنوعی آبزیان در نوار ساحلی استان بوشهر

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، عقیل امینی از صدور مجوز ایجاد ۱۱۷ مرکز پرورش ماهی در بوشهر خبر داد و اظهار داشت: با توجه به کاهش ذخایر دریایی و به منظور استفاده از ظرفیت خلیج فارس تاکنون ۱۱۷ مجوز پرورش ماهی به ظرفیت ۹۰ هزار تن ماهی در سال صادر شده است.

وی با بیان اینکه اکنون ۵۶ قفس پرورش ماهی در سواحل استان مستقر شده است گفت: ۴۶ قفس نیز در حال آماده‌سازی است که به‌زودی در دریا نصب می‌شود.

وی گفت: ظرفیت اسمی ۱۸ مزرعه به بهره‌برداری رسیده در استان ۱۱ هزار تن است.

مدیرکل شیلات استان اظهار داشت: نوع ماهی که برای پرورش در قفس تعیین شده، به سبب سازگاری با دما و شوری آب دریا گونه سی‌باس است.

امینی با اشاره به فعالیت ۱۲ مجتمع پرورش میگو در استان گفت: تولید میگوی پرورشی امسال از ۳۹ هزار تن فراتر رفت.

وی افزود: اکنون ۲۱ مرکز تکثیر لارو میگو در استان فعال است که در این مراکز سالانه افزون بر ۲.۷ میلیارد قطعه بچه میگو تولید و در اختیار مجتمع‌های پرورشی در استان و سراسر کشور قرار می‌گیرد.

امینی از فعالیت هفت مرکز پرورش سایر آبزیان در نوار ساحلی استان خبر داد و گفت: پرورش جلبک، زالوی دریایی، واگذاری مدیریت، بهره‌برداری و نگهداری بنادر صیادی به بخش غیردولتی، افزایش ظرفیت تخلیه و صید آبزیان با ساخت، توسعه و بهسازی بنادر صیادی و ساخت پنج زیستگاه مصنوعی آبزیان از دیگر موفقیت‌های استان است.

وی از افزایش ظرفیت تخلیه صید آبزیان در بنادر استان به ۲۰۰ هزار تن در سال خبر داد و افزود: سالانه ۶۲ هزار تن آبزیان در استان صید می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار