۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۶

توسعه پایدار مجتمع بندری نگین تنها با رعایت الزامات محیط زیستی محقق می‌شود

توسعه پایدار مجتمع بندری نگین تنها با رعایت الزامات محیط زیستی محقق می‌شود
معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست در بازدید از بندر بوشهر، رویکرد اداره کل بنادر و دریانوردی این استان در حفاظت از محیط زیست را قابل تقدیر دانست.
کد خبر: ۹۵۱۰۴

جواد ذوالجودی با بیان این مطلب، اظهار داشت: با توجه به اهمیت محیط زیست دریایی لازم است دستگاه های ذیربط ، توسعه و‌رونق فعالیت بنادر را همگام با حفاظت حداکثری از محیط زیست دنبال کنند.

وی تاکید کرد: ضرورت دارد در این راستا از تمام ظرفیت‌ها برای رونق فعالیت‌ های محتمع بندری نگین با حفظ استانداردهای محیط زیستی حمایت شود.

بنا بر این گزارش، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر نیز در بازدید معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست از مجتمع بندری نگین در بوشهر گفت: این اداره کل با رویکرد توجه ویژه به محیط زیست دریایی، توسعه پایدار و رونق مجتمع بندری نگین را در رعایت حداکثری الزامات محیط زیستی می داند.

محمد شکیبی نسب افزود: هر گونه فعالیت در مجتمع بندری نگین معطوف به هدف اشتغالزایی است که با وجود اهمیت اشتغال جوانان این مهم باید با کمترین آسیب ممکن به محیط زیست رقم بخورد.
 
وی تاکید کرد: ایجاد اشتغال و حفاظت از محیط زیست دو اصل مهم و اولویت دار هستند که باید همگام با یکدیگر پیش بروند چراکه دنبال کردن هر کدام از این موضوع ها به تنهایی گره ای از کار را باز نخواهد کرد.
 
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر ادامه داد: محیط زیستی بودن اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در موارد مقابله با آلودگی دریایی به طرز محسوسی قابل لمس است چراکه در این زمینه ۲ شناور پیشرفته را بکار گرفته است.
 
به گفته وی؛ یکی از شناورهای یاد شده دریاپاک است که از حیث برخورداری از استانداردهای مقابله با آلودگی دریایی به عنوان تنها شناور منطقه خلیج فارس به شمار می‌رود.
 
شکیبی نسب ادامه داد: رویکرد حفاظت از محیط زیست دریا همواره در اولویت بوده و در آینده نیز خواهد بود چراکه توسعه و رونق فعالیت های بندری بدون توجه به مقوله محیط زیست معنی و مفهومی ندارد.
 
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر خاطر نشان کرد: بر همین اساس در پاسخ مناسب به نیاز اشتغال جوانان بومی نیز اعتقاد داریم باید شرایطی فراهم شود تا اشتغال و حفاظت حداکثری از محیط زیست مناطق ساحلی و فراساحلی به موازات یکدیگر تحقق پیدا کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار