۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰

اهدای کانتینر برای اسکان موقت زلزله‌زدگان در ترکیه و سوریه

مرسک کانتینرهایی را به عنوان خانه موقت برای کمک به زلزله‌زدگان ترکیه اهدا می‌کند.
کد خبر: ۹۵۰۶۵

اهدای کانتینر برای اسکان موقت زلزله‌زدگان در ترکیه و سوریه

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از آفشور انرژی؛ شرکت حمل‌­و­نقل کانتینری مرسک حدود هزار کانتینر را به ترکیه برای کمک به افراد نیازمند آسیب­‌دیده از زلزله عظیمی که در ۶ فوریه سوریه و ترکیه را لرزاند اهدا خواهد کرد.

به گفته این شرکت، این اقدام به دنبال تماس نزدیک با سازمان مدیریت بلایای طبیعی و حوادث غیرمترقبه ترکیه (AFAD)  صورت گرفته است.

مرسک خاطرنشان کرد که کانتینر‌ها در حال حاضر تبدیل به خانه­‌های کانتینری شده‌­اند و این شرکت قصد دارد در هفته‌­های آینده کمک­‌های بیشتری را اهدا کند.

بر اساس این  گزارش شرکت مرسک به دنبال تجهیز حدود هزار خانه کانتینری مطابق با نیاز‌های مناطق آسیب دیده است.  علاوه بر این، طرح­‌های در حال انجام دیگری نیز وجود دارد، کانتینر‌های شرکت حمل‌ونقل کانتینری مرسک برای ارسال کمک و کالا‌های بشردوستانه استفاده شود.

زمین لرزه‌­ای که این هفته ترکیه و سوریه را لرزاند، ویرانی­‌های گسترده­‌ای را به همراه داشته و هزاران نفر آسیب دیده­‌اند و صد‌ها ساختمان آسیب­‌دیده یا ویران شده است. در پی این فاجعه، سایر شرکت‌های کشتیرانی نیز وارد عمل شده‌اند، از جمله شرکت‌های کشتیرانی ژاپنی NYK و K Line بیش از ۱۳ میلیون ین ژاپن از طریق سازمان‌های خیریه به زلزله‌زدگان ترکیه کمک خواهد کرد.

آخرین کشتیرانی که به این امر انسان دوستانه ملحق شد Mitsui O.S.K است، که پنج میلیون ین به جامعه صلیب سرخ ژاپن و ۳۸ هزار دلار آمریکا به سازمان مدیریت حوادث و فوریت‌­های ترکیه (AFAD) برای کمک­‌های اضطراری به آسیب­‌دیدگان زلزله کمک می­‌کند. علاوه بر این، از آنجایی‌که خسارات وارده به ترکیه محدود نمی­‌شود، بلکه به شمال سوریه نیز می‌­رسد، MOL گفت که به انجمن صلیب سرخ ژاپن نیز کمک مالی خواهد کرد تا بتوان به مردم در تمام مناطق آسیب­‌دیده کمک­‌رسانی کرد.

اهدای کانتینر برای اسکان موقت زلزله‌زدگان در ترکیه و سوریه

ارسال نظرات
آخرین اخبار