۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۶

فرمانده نیروی دریایی سپاه: همه شناور‌های نیروی دریایی سپاه را در داخل می‌سازیم

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: به نقطه‌ای از توانایی لجستیک رسیده‌ایم که همه شناور‌های رزمی و پشتیبانی و امکانات نیروی دریایی سپاه را در داخل می‌سازیم.
کد خبر: ۹۵۰۵۳

فرمانده نیروی دریایی سپاه: همه شناور‌های نیروی دریایی سپاه را در داخل می‌سازیم


به گزارش خبرنگار مانا، سردار سرتیپ پاسدار علیرضا تنگسیری در آیین گرامی‌داشت سالروز عملیات غرورآفرین والفجر ۸ افزود: شناور‌ها و تجهیزات دفاعی مختلف همانند شناور شهید قاسم سلیمانی را با اتکا به نیرو‌های متخصص داخلی و با کمک از دانش بنیان‌ها و بدون کمک مستشاران نظامی طراحی و می‌سازیم.

وی گفت: هم اکنون نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران به سطحی از توان بازدارندگی در دریا و آب‌های سرزمینی در خلیج فارس رسیده‌اند که دشمن نمی‌تواند کشور را تهدید کند چه رسد به اینکه به آب‌های ما تجاوز کند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: هراندازه که نیروی دریایی سپاه و ارتش توانمندتر شوند به همان اندازه ناوگان پوشالی آمریکا در موضع ضعف قرار می‌گیرد و توان مقابله با ما را نخواهد داشت.

وی گفت: هرگونه تجاوز به آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران با واکنش سریع، کوبنده و پشیمان کننده نیروی دریای سپاه و ارتش روبه رو خواهد شد.  

تنگسیری ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای عملیات والفجر ۸ گفت: این عملیات آبی - خاکی با شناسایی پیچیده و جابه‌جایی زیاد نیرو و تجهیزات به عنوان طولانی‌ترین نبرد با دشمن بعثی بود که باعث حیرت کارگزاران نظامی جهان شده است

سردار پاسدار تنگسیری افزود: عملیات والفجر ۸ یکی از موفق‌ترین نبرد‌های اطلاعات بود که در آن نیرویی دریایی عراق کارایی خود را از دست داد و بزرگترین پایگاه موشکی دشمن از کار افتاد.

عملیات غرور آفرین و پیروزمندانه والفجر۸، در نخستین ساعات ۲۱ بهمن سال ۱۳۶۴ با رمز یازهرا (س) از سواحل اروندکنار آغاز و با عبور رزمندگان اسلام از آبراه اروندرود، شبه جزیره فاو را به تصرف خود درآوردند و چندین پایگاه موشکی ساحل به دریا رژیم بعثی عراق را نابود کردند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار