۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۹

هشدار دریایی سطح نارنجی در آب‌های شمال غرب خلیج فارس

مدیرکل هواشناسی خوزستان با اعلام هشدار دریایی سطح نارنجی در آب‌های شمال غرب خلیج فارس گفت: این سطح هشدار از دوشنبه ۱۰ بهمن تا روز جمعه تداوم خواهد داشت.
کد خبر: ۹۴۹۲۱

هشدار دریایی سطح نارنجی در آب‌های شمال غرب خلیج فارس

محمد سبزه‌زاری در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، با ورود سامانه جدید بارشی از جنوب غرب کشور، مناطق ساحلی و آبراهی خوزستان و آب‌های شمال غرب خلیج فارس متلاطم و مواج خواهد بود.

وی گفت: از بعدازظهر دوشنبه تا اواسط چهارشنبه در مناطق ساحلی و شمال غرب خلیج فارس رگبار و رعد و برق، احتمال ریزش تگرگ، وزش باد متوسط تا شدید و افزایش ارتفاع موج و از روز چهارشنبه تا اواخر پنجشنبه وزش باد متوسط تا شدید و افزایش ارتفاع موج در شمال غرب خلیج فارس و مناطق ساحلی و دور از ساحل خوزستان قابل انتظار است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان از ملوانان و صیادان خوزستانی خواست در این دوره زمانی به دریا نروند و تا بهبود شرایط جوی فعالیت‌های فراساحلی خود را متوقف کنند.

سبزه‌زاری در ادامه افزود: با توجه به وزش باد شدید احتمال پاره شدن تور‌های صیادی در آبراه‌های اروندرود و بهمنشیر و واژگونی قایق‌های کوچک صیادی وجود دارد.

مدیریت بحران استانداری خوزستان نیز در پی اعلام وضعیت نارنجی هواشناسی، از دستگاه‌های امدادی و خدمات رسانی خواست تمهیدات لازم را برای پیشگیری از حوادث احتمالی در مناطق ساحلی خوزستان به کار گیرند.

وی گفت: در دو روز آینده وقوع پدیده مه رقیق صبحگاهی و شبانگاهی با توجه به رطوبت کافی در سطح زمین و بارش پراکنده در نوار ساحلی انتظار است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار