۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۲
در نشست همایش توسعه سواحل مکران عنوان شد:

سرمایه‌گذاری در سواحل مکران؛ انگیزه‌ای برای بخش خصوصی

رئیس اندیشکده دیپلماسی اقتصادی دانشگاه امام صادق با تاکید بر اهمیت توسعه سواحل مکران گفت: سرمایه‌گذاری در سواحل مکران بازدهی قابل توجهی در پیش رو دارد.
کد خبر: ۹۴۸۸۱

سرمایه‌گذاری در سواحل مکران؛ انگیزه‌ای برای بخش خصوصی

به گزارش مانا، مهدی صادقی در پیش نشست همایش توسعه سواحل مکران با محوریت تامین مالی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری با تاکید بر اهمیت سواحل مکران برای کشور عنوان کرد: از سال ۱۳۸۶ فرامین رهبری در مورد سواحل مکران صادر شد و ایشان در رابطه با توسعه سواحل مکران دستورات لازم را صادر کردند اما با وجود اینکه نیروی دریایی ارتش همیشه در صحنه برای توسعه سواحل حاضر بوده است، دستگاه‌های مختلف همکاری‌های لازم را انجام ندادند.

وی با بیان اینکه موضوع سرمایه‌گذاری عنصر مهمی است، اظهار کرد: یکی از مأموریت‌های اصلی صندوق توسعه ملی تامین مالی سرمایه‌گذاری‌ها است. این صندوق به دلیل منابعی که در اختیار دارد می‌تواند در این‌ حوزه کمک کرده و بخش خصوصی را هم به سمت توسعه سواحل مکران سوق دهد.

رئیس اندیشکده دیپلماسی اقتصادی دانشگاه امام صادق در ادامه با تاکید بر اینکه برای توسعه سواحل مکران وجود صنایع بزرگ مقیاس در منطقه لازم است، عنوان کرد: برای مثال می‌توان پتروپالایش‌ها را در منطقه مستقر کرد که این موضوع تامین مالی قابل توجهی را می‌طلبد که حدودا ۱۵ تا ۲۰ هزار میلیارد تومان است و صندوق توسعه ملی نهادی است که می‌تواند به این موضوع کمک کند.

صادقی ادامه داد: همچنین ظرفیت استقرار صنایع فولادی در سواحل مکران وجود دارد که سرمایه‌گذاری قابل توجهی را می‌طلبد و صندوق توسعه ملی می‌تواند کمک شایانی داشته باشد. البته محدودیت‌های صندوق توسعه در مورد سرمایه‌گذاری کم نیست.

وی با تأکید بر اینکه سرمایه‌گذاری باید در محلی صورت گیرد که بازدهی مناسب داشته باشد، اظهار کرد: مکران منطقه‌ای است که اگر سرمایه‌گذاری‌های لازم در آنجا انجام شود، بازدهی قابل توجهی پیش رو خواهد داشت. بنابراین اگر در آن منطقه سرمایه‌گذاری صورت بگیرد، برای بخش خصوصی هم انگیزه ایجاد می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار