۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰

انجمن دریانوردان‌ ایران IMMS و ISWAN به توافق رسیدند

با آغاز سال جدید میلادی، انجمن دریانوردان‌ایران IMMS و ISWAN به یک توافق مشترک جهت ارتقاء همکاری‌های گذشته و با هدف توسعه حمایت از دریانوردان ایرانی رسیدند.
کد خبر: ۹۴۸۴۶

انجمن دریانوردان‌ ایران IMMS و ISWAN به توافق رسیدند

به گزارش مانا، به دنبال بازدید دبیر انجمن دریانوردان ایران از مقر سازمان بین‌المللی رفاه و کمک دریانوردانان (ISWAN) در لندن و دیدار با مدیران آن و پس از چند ماه مذاکره نهایتاً با آغاز سال جدید میلادی (۲۰۲۳) انجمن دریانوردان‌ایران IMMS  و ISWAN به یک توافق مشترک جهت ارتقاء همکاری‌های گذشته و با هدف توسعه حمایت از دریانوردان ایرانی رسیدند.

این توافق در قالب سند MOU به تأیید هیئت مدیره و امضای رؤسای هر دو مجموعه رسید که بر اساس آن اهم همکاری‌ها در حوزه‌های زیر تعیین شده است.

-ارتقاء و توسعه خدمات روانشناسی و سلامت روان در ایران

-خدمات آموزشی به دریانوردان

-ارائه کمک‌های مالی به دریانوردان آسیب دیده و خانواده هایشان در مواقع اضطراری

-تشویق بنادر ایران برای ارائه خدمات رفاهی به دریانوردان بر اساس مفاد قوانین MLC

لازم به ذکر است سازمان بین‌المللی رفاه و کمک دریانوردانان International Seafarers Welfare and Assistance Network (ISWAN) که یک مجموعه بین‌المللی و مقر آن در لندن است با حضور نماینده این نهاد بین‌المللی در فروردین ماه امسال، مبلغ ۱۲ هزار دلار به سه دریانورد ایرانی که سابقه بیش از پنج سال اسارت نزد دزدان دریایی سومالی را داشتند، پرداخت شد.
گفتنی است این دیدار در چار‌چوب توسعه فعالیت‌های بین‌المللی انجمن صنفی دریانوردان ایران با هدف ارتقاء کیفی و استاندارد فعالیت‌های دریانوردی و همچنین کسب حمایت و بهره برداری از ظرفیت‌های بین‌المللی صورت گرفته است.  

ارسال نظرات
آخرین اخبار