۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۹

ادامه بررسی پیش‌نویس سیاست‌های کلی توسعه دریامحور

ادامه بررسی پیش‌نویس سیاست‌های کلی توسعه دریامحور
در جلسه کمیسیون زیربنایی و تولیدی مجمع تشخیص مصحلت نظام، بررسی پیش نویس سیاست‌های کلی «توسعه دریامحور» ادامه یافت.
کد خبر: ۹۴۸۳۷

به گزارش مانا به نقل از روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، کمیسیون زیربنایی و تولیدی مجمع صبح شنبه اول بهمن ماه ۱۴۰۱ به ریاست حجت الاسلام و المسلمین دکتر غلامرضا مصباحی مقدم با حضور اعضا این کمیسیون تشکیل جلسه داد.

در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام و المسلمین مصباحی مقدم با تبریک ماه بهمن و ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و نیز حلول ماه رجب، درخواست نمود که خداوند توفیق درک عبادات و فیوضات ماه‌های مبارک رجب، شعبان و رمضان الکریم را به همگان اعطا کند. وی همچنین با اشاره به برگزاری همایش «توسعه سواحل مکران» که قرار است اسفندماه ۱۴۰۱ در جاسک برگزار شود، از اعضای کمیسیون دعوت کرد که در آن مشارکت و حضور فعال پیدا کنند.

در ادامه جلسه که با حضور نمایندگانی از ریاست جمهوری، شورای توسعه مکران، سازمان بنادر و دریانوردی و دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی برگزار شد، پیشنهاد‌هایی برای جهت گیری کلی سیاست‌های توسعه دریامحور از سوی اعضا مطرح شد که دربرگیرنده «رویکرد توسعه بحری-بری کشور»، «تغییر نگرش فرهنگی و ترویج رسانه‌ای زیست مردم در حاشیه دریا»، «استفاده از تجربیات سایر کشورها» و «رفع مشکل آب کشور با استفاده از منابع دریایی» و «تفکیک نسخه پیشرفت سواحل جنوب و شمال کشور» بود.

در این جلسه پس از بحث اعضا درباره مصوبه جلسه ۱۷ دی ۱۴۰۱ این کمیسیون، بر جمع آوری، پایش و مطالعه آمار ظرفیت‌های اقتصادی فعلی و تعیین هدف برای سهم اقتصاد دریامحور از تولید ناخالص کشور در کمیته‌های تخصصی دبیرخانه مجمع تاکید شد.

در این جلسه، دکتر محمدباقر ذوالقدر، مهندس سید مصطفی میرسلیم، مهندس محمدرضا باهنر، حجت الاسلام و المسلمین مجید انصاری و حجت الاسلام و المسلمین محمدی عراق، دکتر علی اکبر احمدیان، دکتر سعید جلیلی و مهندس فروزنده از اعضای مجمع و همچنین مهندس سعیدی کیا و جمعی از روسای کمیته‌های کمیسیون زیربنایی و تولیدی دبیرخانه حاضر بودند و نظرات خود را درباره مباحث مطرح شده، ارائه کردند و مقرر شد در جلسه آینده سایر بند‌های این پیش نویس نهایی شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار