به گزارش گروه بینالملل مانا به نقل از سایت maritime-executive این کشتی مسافری که ظرفیت ۳۰۰ مسافر را دارد به سوخت دوم LNG نیز مجهز است که در صورت نیاز میتواند از آن استفاده کند.
این کشتی در مقایسه با کشتیهایی که از سوخت کم سولفور استفاده میکنند میزان انتشار CO۲ را تا ۴۰ درصد کاهش میدهد.
هزینۀ ساخت این کشتی ۳۴ میلیون دلار است که بر پایه توسعه فنّاوری سبز ساخته شده است.
در ادامه این گزارش آمده است علاوه بر نیروگاه هیبریدی که این کشتی از آن برخوردار است؛ فنّاوریهای هوشمند به کمک سیستم رانش آن میرود.
آن گونه که مدیران شرکت هیوندای گفتهاند، فنّاوریهای هوشمند امکان تولید نیرو در یک هزارم ثانیه را فراهم میکند و سرعت موتورهای این کشتی ۱۰۰ برابر بیشتر از موتور کشتی فعلی است.
این کشتی با استفاده از سیستم فنّاوری هوشمند، عیبیابی و عملیات تعمیر و نگهداری را در کمترین زمان تشخیص داده و به اطلاع خدمه کشتی میرساند.
ساخت این کشتی مسافری ۱۴۰۰ تُنی ناخالص با سرعت ۱۶ گرۀدریایی در اکتبر ۲۰۲۱ میلادی آغاز شد که در تاریخ ۱۳ ژانویه با حضور مدیر اجرایی دریایی کارخانه هیوندای و کارکنان این شرکت رسماً به آب انداخته شد.