۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۲

آغاز ساخت کشتی تولید کننده هیدروژن مجهز به بادبان در سال ۲۰۲۴

شرکت کشتیرانی ژاپنی MOL قصد دارد ساخت یک کشتی تولید کننده هیدروژن و مجهز به بادبان‌های محکم متعدد را در سال ۲۰۲۴ میلادی راه‌اندازی کند.
کد خبر: ۹۴۷۱۵

آغاز ساخت کشتی تولید کننده هیدروژن مجهز به بادبان در سال ۲۰۲۴

به گزارش مانا به نقل از آف­شور انرژی؛ شرکت کشتیرانی ژاپنی Mitsui O.S.K. Lines (MOL) قصد دارد ساخت یک کشتی تولید کننده هیدروژن  که مجهز به بادبان­های محکم متعدد است را در سال ۲۰۲۴ راه‌اندازی کند.

 این پروژه ساخت Wind Hunter به دنبال کاربرد‌های جدید برای سوخت هیدروژن و نیروی باد است.

این پروژه در نظر دارد از فنّاوری بادبان‌های محکم با قابلیت جمع شونده تحت پروژه Wind Challenger در کشتی‌هایی که قادر به جذب این نیرو در دوره‌های زمانی که باد شدید وجود دارد برای تولید هیدروژن در دوره­‌های زمانی که شدت باد پایین­‌تر است استفاده کند.

کشتی ذکر شده با طول بین ۶۰ تا ۷۰ متر بدون نیاز به سوخت­گیری و ایجاد آلایندگی دریایی به وسیله پیشرانه بادی همراه با هیدروژن تولید شده در کشتی حرکت خواهد کرد.

بر اساس گزارش آف­شور انرژی؛ توربین­‌های زیرِ آب در این کشتی با چرخش در آب، برق تولید می­‌کنند که برای تولید هیدروژن استفاده خواهد شد. سپس هیدروژن در یک مخزن به شکل مایع (MCH) ذخیره می­‌شود، که می‌­توان آن را به طور ایمن و اقتصادی ذخیره و حمل کرد.

این کشتی در هنگام باد ضعیف از هیدروژن ذخیره برای تامین سوخت مورد نیاز حرکت استفاده می­‌کند؛ با توجه به  برنامه‌­ریزی­های صورت گرفته و آخرین فنّاوری­‌های دیجیتال نظارت از راه دور انتظار می­‌رود کشتی بتواند به صورت مستقل و بدون خدمه در دریا حرکت کند.

این کشتی همچنین به فنّاوری فرمان­پذیری و تشخیص مسیر مجهز خواهد شد تا بتواند بهترین شرایط باد را پیدا کند و مسیر کشتی را از سوخت هیدروژن بهینه سازد.  انتظار می­‌رود تا پایان سال ۲۰۳۰ میلادی این کشتی باری مورد استفاده قرار گیرد.

در این پروژه مشاور اقیانوس اوچی، مؤسسه ملی تحقیقات دریایی (NMRI)، مؤسسه ملی فنّاوری دریایی، بندر و هوانوردی (MPAT)، شرکت طراحی هوشمند، دانشکده تحصیلات تکمیلی علوم مرزی دانشگاه توکیو، آزمایشگاه مهندسی سیال ژاپن غربی شرکت دارند.

MOL در سال ۲۰۲۰ میلادی به مشارکت دانشگاهی-شرکتی در طرحی با انتشار صفر پیوست.

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار