۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰
مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی:

بیش از 140 میلیارد متر مکعب گاز از پارس جنوبی به خط سراسری انتقال داده شد

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: در 9 ماه امسال بیش از 140 میلیارد متر مکعب گاز از پالایشگاه‌های پارس جنوبی به خط سراسری تزریق شده است.
کد خبر: ۹۴۶۷۹

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، احمد باهوش با اشاره به افزایش مصرف گاز در موج جدید سرما در کشور اظهار داشت: با توجه به ورود موج سرمای جدید از ابتدای هفته جاری و افزایش مصرف گاز در کشور، از پالایشگاه‌های 13 گانه مجتمع گاز پارس جنوبی در 10 روز گذشته از دی‌ماه، بیش از 5 هزار و 596 میلیون متر مکعب گاز به خط سراسری تزریق شد.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی با بیان این‌که تولید پایدار گاز در مجتمع گاز پارس جنوبی، گرمابخش منازل همه‌ مردم کشور است تصریح کرد: کارکنان و متخصصان پالایشگاه‌های مجتمع در گرمای بیش از 45 درجه‌در ماه‌های گرم سال همراه با رطوبت و شرجی، عملیات تعمیرات اساسی را با موفقیت به سرانجام رسانده و پالایشگاه‌های 13 گانه پارس جنوبی را برای آرامش و اسایش هموطنان برای عبور از روزهای سرد سال آماده کرده‌اند.

وی در ادامه تصریح کرد: در 10 دی ماه در یک روز بیش از 562 میلیون متر مکعب گاز به خط سراسری تزریق شد و متخصصان و کارکنان مجتمع گاز پارس جنوبی با تمام توان و به صورت شبانه روزی برای تولید پایدار گاز گام بر می‌دارند.

باهوش با اشاره به این‌که مجتمع گاز پارس جنوبی در حال حاضر با تامین بیش از 75 درصد گاز کشور به پایتخت بزرگ تامین گاز تبدیل شده است خاطر نشان کرد: مجتمع گاز پارس جنوبی با تکیه بر توان، دانش بومی و اقدامات شاخص و نوآورانه در حوزه استفاده از اقلام راهبردی و کلیدی ساخت بار اول و شرکت‌های دانش‌بنیان بین شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نفت رتبه برتر را کسب کرده است و توانسته بیش از 50 درصد از قطعات و تجهیزات ساخت داخل را در پالایشگاه‌های 13 گانه مورد استفاده قرار دهد.

مدیر عامل مجتمع گاز پارس جنوبی به میزان تولید گاز پالایشگاه‌های پارس جنوبی در 9 ماه سال جاری اشاره کرد و عنوان داشت: با تلاش، خرد جمعی و کارگروهی تمام متخصصان و کارکنان در پالایشگاه‌های 13 گانه، از ابتدای سال تا پایان آذرماه بیش از 140 میلیارد متر مکعب گاز به خط سراسری کشور انتقال داده شده است.

وی گفت: امیدواریم در سایه همدلی و کار گروهی تمام متخصصان و کارکنان مجتمع گاز پارس جنوبی و استفاده از دانش و اقدامات شاخص و نوآورانه از روزهای سرد سال عبور کنیم و عزت و سربلندی را برای کشور عزیزمان به ارمغان آوریم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار