۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۶

آغاز تولید انبوه کانتینرهای تاشو در سال 2023

آغاز تولید انبوه کانتینرهای تاشو در سال 2023
با ابداع کانتینر های تاشو از جنس فلز و پلاستیک که می توانند 4 تا 5 کانتینر خالی معمولی 20 یا 40 فوت را جمع کرده و دریک کانتینر جای دهند، حداقل 12 شرکت برای تولید تجاری و انبوه این محصول در سال 2023 اعلام آمادگی کرده و متقاضیان هم تعداد زیادی از ان هارا پیش خرید کرده اند.
کد خبر: ۹۴۶۷۷

به گزارش گروه بین الملل مانا به نقل از سایت portstrategy؛ با تولید انبوه این نوع کانتینرها هر کدام از آن ها در حال حاضر به مبلغ 100 دلار پیش خرید می شود.
جورج کوچانوفسکی مدیر عامل شرکت Staxxon که قرار است تولید انبوه این قبیل کانتینرها را  به زودی آغاز کند در این زمینه گفت: مالکوم مک لین که در سال 1956 اولین کانتینر را در جهان به ثبت رساند گمان نمی کرد روزی کانتینرهای تولیدی با ایده وی با یک نوآوری جدید و بزرگ مواجه شود، که در حال حاضر این اتفاق افتاده است.
وی در این ارتباط تصریح کرد: تصمیم ما به عنوان سازنده کانتینرهای جدید تاشو و یا آکاردئونی که با استقبال زیادی مواجه شده، آن است که بتوانیم 5 کانتینر خالی تا شده را در فضای یک کانتینر 40 فوتی جا دهیم تا کانتینرهای خالی فضای کمی را اشغال کنند.
وی به گزارش اخیر خبرگزاری بلومبرگ اشاره کرد و ادامه داد: هم اکنون تخمین زده می شود 27 درصد کانتینرهای حمل و نقلی 20 فوتی که در بنادر جهان وجود دارند در سال 2022 خالی بوده اند که هزینه نگهداری این تعداد کانتینر 20 میلیارد دلار است.
وی با اشاره به اینکه شرکت های حمل و نقل می توانند با تکیه بر کانتینرهای تاشو تا 57 درصد در هزینه های حمل و نقل صرفه جویی کنند یاد آور شد: حتی با خرید کانتینرهای جدید و جایگزینی آنها با کانتینرهای قدیمی ضرر و زیانی متوجه آنان نخواهد بود زیرا هزینه نگهداری کانتینرهای قدیمی بیشتر از خرید کانتینرهای جدید است.
وی در ادامه گفت درصدد هستیم تا علاوه بر تولید کانتینر از جنس فلز  کانتینر های از جنس پلاستیک نیز تولید کنیم که میزان مقاومت آنها هیچ تفاوتی با کانیتنرهای فلزی نخواهد داشت ضمن اینکه برخی از آنها به سفارش مشتری هوشمند خواهند بود.
سایت portstrategy در ادامه از یک شرکت هلندی به نام 4Fold نام برد که در حال ساخت کانتینر تاشویی است که سازندگان معتقدند 37 درصد در هزینه ها و انتشار گازهای گلخانه ای صرفه جویی  خواهد کرد.
در ادامه این گزارش آمده است درحال حاضر بیش از 12 شرکت در صدد تولید کانتینرهای تاشو هستند.
از سوی دیگر بر اساس این گزارش سایت GlobeNewswire تا سال 2033 کانتینرهای تاشو و هوشمند تمام بازار حمل و نقل کانتینری را اشباع کرده و جایگزین کانتینرهای فعلی می شوند.
از جمله کشورهایی که قرار است در سال 2023 وارد تولید کانیتنرهای تاشو شوند آمریکا، آلمان و هلند می توان اشاره کرد به گونه ای که آمریکا قصد دارد در سال 2023 برای تولید این قبیل کانتینر بیش از 1.3 میلیارد دلار هزینه کند.
ناگفته نماند چین هنوز در باره ساخت این قبیل کانتینرها اظهار نظر نکرده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار