۰۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۸

لغو پوشش بیمه‌ای کشتی‌های درگیر در منطقه اوکراین از اول ژانویه 2023

شرکت‌های بیمه دریایی اعلام کردند از اول ژانویه 2023 میلادی پوشش بیمه‌ای جنگی را در سراسر منطقه جنگی روسیه‌، اوکراین و بلاروس لغو می‌کنند.
کد خبر: ۹۴۶۵۸

لغو پوشش بیمه‌ای کشتی‌های درگیر در منطقه  اوکراین از اول ژانویه 2023

به گزارش گروه بین‌الملل مانا، خبر‌گزاری رویترز گزارش داد در پی خروج بیمه‌گران اتکایی از منطقه و لغو پرداخت خسارت از سوی آن‌ها بیمه‌گران اتکایی پس از اتمام قرار‌داد یکساله در پایان سال ۲۰۲۲ میلادی نسبت به تمدید قرارداد‌ها اقدام نخواهند کرد به همین جهت بیمه گران کشتی‌ها از تمدید قرارداد و بیمه‌کردن کشتی‌ها خودداری می‌کنند.

 بر اساس این گزارش باشگاه UK P&I CLUB بریتانیا  که گفته می‌شود حدود ۸۰ درصد کشتی‌های اقیانوس‌پیما را تحت پوشش دارد، اعلام کرد حاضر به بیمه کردن کشتی‌ها در مناطق جنگی حتی مناطق اروپایی و امریکایی نیستند.

 این کلوپ هدف از این کار را به خاطر تأخیر و دیرکرد پرداخت  خسارت و بدهی‌ها از سوی بیمه‌گران اتکایی عنوان کرد.

 شرکت AMIRICAN P&I طی بیانیه‌ای اعلام کرد با اخطاریه‌ای که از سوی بیمه‌گران اتکایی خطر جنگی دریافت کرده، بیمه‌های خود را با پایان سال ۲۰۲۲ میلادی لغو می‌کند.

 «استفان ریبیر» معاون بیمه اتکایی جهانی ضمن تأیید این خبر گفت: لغو بیمه کشتی‌ها مورد تأیید این مؤسسه است.

 در گزارش رویترز آمده است این کار فعایت کشتی‌ها را برای اجاره کنندگان دشوار کرده و به افزایش قیمت‌ها دامن می‌زند. ممکن است کشتی‌ها بدون بیمه در آب‌های بین‌المللی تردد کنند.

  رویترز در پایان  گزارش  خاطر نشان ساخته است ارائه دهندگان بیمه اتکایی به عنوان بازیگران جهانی  مانند Hannover Re HNRGn.DE، Munich Re MUVGn.DE و Swiss Re SRENH.S، و همچنین سندیکا‌ها در بازار Lloyd's لندن SOLYD.UL  از اظهار نظر خودداری کردند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار