۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۹
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در ششمین نمایشگاه حمل‌ونقل اعلام کرد؛

رشد بیش از ۴۲درصدی جابه‌جایی مسافر نسبت به سال گذشته

رشد بیش از ۴۲درصدی جابه‌جایی مسافر نسبت به سال گذشته
معاون وزیر راه و شهرسازی از جابه‌جایی ۱۱ میلیون و ۹۷۶هزار نفر مسافر از بنادر خبر داد و گفت: این رقم نسبت به سال قبل با ۴۲/۷ درصد رشد همراه شده است.
کد خبر: ۹۴۵۸۶

به گزارش مانا، علی اکبر  صفایی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در نشست خبری سومین روز نمایشگاه حمل و نقل و لجستیک و صنایع وابسته در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آمار و عملکرد ۹ ماهه ما در تمام عملکرد تخلیه و بارگیری کلیه کالاها از تاریخ اول فروردین ۱۴۰۲ تا ۲۷ آذر ۱۴۰۱  بدین گونه است که ۱۵۶ میلیون ۷۱۴ هزار تن است که نسبت به سال قبل ۵/۷ درصد رشد داشتیم.

وی افزود: کل عملیات تخلیه کانتبنر یک میلیون و ۸۴۵ هزارteu است که نسبت به سال گذشته ۸/۴ درصد است که نسبت به سال گذشته رشد چشمگیری داشته است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اعلام تعداد ورودی شناورها به بنادر گفت: ۵۶ هزار و ۸۳۴ فروند ورودی شناور به بنادر داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶/۱ درصد رشد ثبت شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص جابه جایی مسافران در بنادر اظهار کرد: ۱۱ میلیون و ۹۷۶هزهر نفر جابه جایی داشتیم که نسبت به سال قبل ۴۲/۷ درصد رشد در این زمینه داشته‌ایم.

صفایی با بیان اینکه از هم اکنون تا پایان سال پروژه‌هایی با اعتبار ۳۲هزار و ۵۴۲ میلیارد ریال افتتاح خواهد شد، افزود: در این مدت نیز پروژه‌هایی به ارزش ۳۲هزار ۸۸۸میلیارد ریال کلنگ زنی خواهد شد.

به گفته صفایی میزان سرمایه گذاری بخش خصوصی در ۹ ماهه امسال ۳۳هزار میلیارد ریال بوده است. صفایی با بیان اینکه ۳۸۰ پروژه در حوزه زیربناهای بنادر با طرف مقابل منعقد شده است، تصریح کرد: ارزش این قراردادها ۳۲۰هزاررمیلیارد ریال است.

وی توضیحاتی در خصوص توسعه ناوگان حمل و نقل داد و اعلام کرد: در این رابطه تجهیزات بندری که عمدتاً مکنده هستند تهیه که از این تعداد چهار فروند مکنده که شامل دو فروند مکنده ۳۰۰تن در ساعت و دو فروند ۶۰۰تن در ساعت است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار