۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۶

ناوگان کانتینری باید خود را برای جنگ تمام عیار قیمت‌ها در سال ۲۰۲۳ آماده کند

با توجه به کاهش نرخ‌های کانتینری در سال ۲۰۲۲ میلادی و اتمام برخی قرارداد‌های کوتاه‌مدت و میان‌مدت ناوگان کانتینری باید خود را برای یک جنگ قیمتی تمام عیار آماده کند.
کد خبر: ۹۴۵۱۵

ناوگان کانتینری باید خود را برای جنگ تمام عیار قیمت‌ها در سال ۲۰۲۳ آماده کند

به گزارش گروه بین‌الملل مانا، مؤسسه Container xChange اعلام کرد از آن‌جایی‌که کاهش تقاضا در سال ۲۰۲۲ میلادی باعث عرضه بیش از حد کانتینر شد ممکن است در سال ۲۰۲۳ میلادی با وجود جعبه‌های کانتینری بیشتر به بازار شرایط بدتر شود.

از سوی دیگر با توجه به اتمام برخی قرارداد‌ها و لزوم انعقاد قرارداد‌های جدید از یک سو و کاهش لحظه‌ای نرخ قرارداد‌های نقدی باعث چالش‌های جدیدتری برای ناوگان کانتینری خواهد بود.

در ادامه این گزارش آمده است در حال حاضر تقاضا در بخش کانتینری کاهش پیدا کرده به همین جهت برخی از کشتی‌های ناوگان کانتینری در مسیر‌ها نیمه پر به حرکت خود ادامه می‌دهند، برای مثال چندی پیش این قبیل اخبار از خط کشتیرانی مرسک مخابره شد.

کشتی EVER ALOT teu ۲۴۰۰۰ متعلق به شرکت ایور‌گرین با ظرفیت ۵۰ درصدی از کانال سوئز عبور کرد.

گزارش‌های رسیده حاکی است که برخی قرارداد‌های اجاره کشتی‌ها نیز ممکن است لغو شود، برای مثال شرکت CHINA United Lines در معرض خطر لغو یک قرارداد اجاره‌ای بیش از ۱۰ کشتی کانتینری است که این مشکلات به  افزایش ریسک در پیش فرض‌ها کمک خواهد کرد.

دکتر «یوهانس شلینگمایر» بنیانگذار و مدیر‌عامل Container xChange در این زمینه گفت: گمان نمی‌کنم محدودیت‌های ظرفیتی که در سال ۲۰۲۱ در بخش کانتینر شاهد بودیم دوباره برگردد و به نظر می‌رسد در سال ۲۰۲۳ میلادی خطوط کانتینر هم در جعبه‌های کانتینری و هم در کشتی ظرفیت کافی خواهند داشت.

به گفتۀ وی ممکن است در ماه‌های میانی سال ۲۰۲۳ میلادی پویایی در صنعت حمل‌و‌نقل کانتینری بوجود آید؛ اما پیش‌بینی ما کاهش نرخ قرارداد در اوایل سال ۲۰۲۳ میلادی است.

این موضوعات باعث می‌شود تا حمل‌و‌نقل کانتینری کنترل دقیق هزینه‌ها را در نظر داشته باشد و قدرت چانه‌زنی را در انعقاد قرارداد‌های جدید حفظ کند.

وی در پایان نتیجه‌گیری می‌کند که در صورتیکه هزینه‌های حمل‌و‌نقل کانتینری ۲۰۲۳ میلادی مانند بیمه و مالیات و سایر موارد اضافه شود باعث چالش‌های بیشتر حمل‌و‌نقل کانتینری خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار