۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۸
مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی:

بیش از ۱۲۳ میلیارد مترمکعب گاز از پارس جنوبی به خطوط سراسری انتقال یافت

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: بیش از ۱۲۳ میلیارد مترمکعب گاز از پالایشگاه‌های پارس جنوبی به خطوط سراسری گاز انتقال یافته است.
کد خبر: ۹۴۴۹۲

بیش از ۱۲۳ میلیارد مترمکعب گاز از پارس جنوبی به خطوط سراسری انتقال یافت

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، احمد باهوش در نشست بررسی وضعیت تولید گاز از مجتمع گاز پارس جنوبی با اشاره به نقش مهم این مجتمع در تأمین گاز استان‌ها در بخش‌های مختلف خانگی، صنعتی و تولیدی اظهار داشت: مجتمع گاز پارس جنوبی بیش از ۷۴ درصد از سهم تولید گاز کشور را بر‌عهده دارد.

وی با بیان اینکه پالایشگاه‌های گاز پارس جنوبی روزانه بیش از ۵۷۰ میلیون متر‌مکعب گاز تولید و به شبکه سراسری منتقل می‌کند خاطر نشان کرد: در هشت ماه امسال بیش از ۱۲۳ میلیارد مترمکعب گاز از پالایشگاه‌های پارس جنوبی به خطوط سراسری گاز انتقال یافته است.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی از افزایش فرآوری گاز از سکو‌های پارس جنوبی خبر داد و بیان کرد: در هشت ماه امسال ۱۴۳ میلیارد مترمکعب گاز از سکو‌های پارس جنوبی فرآوری شده که این مهم با تکیه بر دانش بومی توسط متخصصان داخلی انجام شده است.

باهوش با اشاره به تلاش جهادی برای تأمین گاز مورد نیاز کشور از مجتمع پارس جنوبی اضافه کرد: ۱۳ پالایشگاه مجتمع پارس جنوبی با همه ظرفیت و توان در مدار تولید قرار دارد کارکنان این مجتمع گاز پارس جنوبی برای تولید گاز مورد نیاز کشور در آماده‌باش کامل هستند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار