۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۳

ثبت دیجیتالی شناسه کانتینر طی چند ثانیه در یک بندر آلمانی

با نصب سیستم‌ها و دوربین‌های دیجیتالی با آخرین فنّاوری بر روی جرثقیل‌ها‌ی بزرگ در یک بندر آلمانی شناسه کانتینر‌ها به صورت دیجیتالی در مدت چند ثانیه ثبت شده و با لیست بارگیری و یا تخلیه مقایسه می‌شود.
کد خبر: ۹۴۴۸۹

ثبت دیجیتالی شناسه کانتینر طی چند ثانیه در یک بندر آلمانی

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از سایت  پورت نیوز؛ بندر دیسبورگ آلمان با نصب دوربین‌های دیجیتالی بر روی کِرین‌ها که حتی در شب و شرایط بد آب و هوایی کاربرد دارند، عملیات ثبت شناسه کانتینر را در مدت چند ثانیه با قدرت تشخیص ۱۰۰ درصد هنگام بارگیری و تخلیه  توسط اپراتور کِرین و بدون نیاز به نیروی انسانی دیگر انجام می‌دهد.   

 بر اساس این گزارش پروفسور «Thomas Schlipköther» عضو هیئت مدیره سیستم‌های فنّاوری duisport در این زمینه گفت: این سیستم قادر است تخلیه و بارگیری اشتباه و نادرست را تشخیص داده و هرگونه آسیب پذیری کانتینر و یا شکستگی پلمپ گمرکی را نیز به راحتی تشخیص دهد.

این سیستم برای اولین بار در بندر دیسبورگ آلمان بر روی کرین‌های بزرگ نصب شده و عملیات نصب آن بر روی سایر جرثقیل‌ها ادامه دارد.

این سیستم قادر است کلیه داده‌های دریافتی را بلافاصله با وضوح بالا ثبت کرده و آخرین آمار را در دسترس سیستم مدیریت جرثقیل (CMS) و سیستم عملیات پایانه (TOS) قرار دهد.    

بدین ترتیب شمارش کانتینر‌ها به صورت لحظه‌ای و آنلاین با لیست بارگیری  و یا تخلیه مقایسه شده و به انبار ذخیره  و یا جهت حمل به کشتی اعزام می‌شوند؛ ضمن اینکه این سیستم قادر است محل انبار ذخیره کانتینر‌ها را بلافاصله در اختیار اپراتور‌ها و یا مشتریان قرار دهد.

شایان ذکر است بندر دیسبورگ یکی از بزرگترین بنادر لجستیک آلمان در اروپاست و سالانه حدود ۲۰ هزار کشتی  با حدود ۴.۳ میلیون  teu کانتینر به این بندر تردد می‌کنند.  همچنین این بندر هر هفته به طور متوسط ۴۰۰ اتصال حمل ریلی دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار