۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۷

کشف کشتی‌های تاریخی غرق‌شده

کشف کشتی‌های تاریخی غرق‌شده
باستان‌شناسان در جریان کاوش در سوئد بقایای دو کشتی قرن چهاردهم میلادی را کشف کردند.
کد خبر: ۹۴۴۸۰

به گزارش مانا، کاوش باستان‌شناسان در شهر «واربره» واقع در سوئد به کشف بقایای دو کشتی تاریخی منجر شد که در اواسط قرن چهاردهم میلادی ساخته شده بودند.

این کشتی‌ها در حقیقت نوعی کشتی تجاری محسوب می‌شوند که به صورت تک‌دکلی ساخته می‌شدند و نخستین‌بار در قرن دوازدهم میلادی در سواحل فریزلند عبور و مرور کردند.

این نوع کشتی‌ها که اغلب با نام «کاگ» (Cog) شناخته می‌شوند و در حقیقت در قرن سیزدهم میلادی جایگزین کشتی‌های وایکینگی در آب‌های شمالی شدند؛ چراکه این کشتی‌های تجاری می‌توانستند محموله‌های بیشتری را حمل کنند و با توجه به طراحی صافِ بخش پایینی کشتی از ثبات بیشتری برخوردار بودند.

بررسی یکی از این کشتی‌ها نشان می‌دهد که الوار به کار رفته در آن در سال ۱۳۴۶ میلادی از درختان منطقه‌ای تهیه شده که امروزه هلند، بلژیک و شمال شرقی فرانسه را شامل می‌شود.

الوارهای کشتی‌ دوم در فاصله ۱۳۵۵ تا ۱۳۵۷ از درختان شمال لهستان تهیه شده بود.

کاوش باستان‌شناسان همچنین به کشف درپوش‌های بشکه منجر شد. این درپوش‌ها درحالی کشف شدند که مُهر سازندگان آن‌ها هنوز قابل مشاهده است. کفش‌های چرمی، ‌ ظروف و ابزارهای چوبی و سرامیکی و ابزارهای مرتبط با کشتی‌رانی از دیگر آثار تاریخی است که در این کاوش پیدا شده‌اند.

با این‌که محققان دریافتند این کشتی‌ها خارج از اسکاندیناوی ساخته شده‌اند، اما هنوز علت غرق‌شدن آن‌ها مشخص نیست.

ارسال نظرات
آخرین اخبار