۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۶

بیمکو؛ کمپینی را برای حذف پلاستیک‌های یکبار مصرف راه‌اندازی می‌کند

انجمن بین‌المللی حمل‌و‌نقل دریایی جهان کمپینی را برای افزایش آگاهی و کمک به حذف پلاستیک‌های یکبار مصرف در کشتی‌های اقیانوس پیما راه اندازی می‌کند.
کد خبر: ۹۴۳۹۲

بیمکو؛ کمپینی را برای حذف پلاستیک‌های یکبار مصرف راه‌اندازی می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از سایت جهانی بیمکو؛ امروزه، حتی اگر پلاستیک‌های روی کشتی‌ها به روشی مناسبی تفکیک، مدیریت و به ساحل برسند؛ با سوء مدیریت در سازمان­دهی زباله در خشکی به این معناست که هنوز ممکن است در آینده به اقیانوس برسد. با استفاده از بیش از ۱.۷۵ میلیارد بطری پلاستیکی در سال در کشتی­‌ها بیمکو معتقد است که حذف پلاستیک­‌های غیر‌ضروری بهترین فعالیت تولیدی برای کمک به حذف منبعی می‌باشد که ممکن است در نهایت به اقیانوس برسد.

بر اساس این گزارش به عنوان اولین قدم، بیمکو با Ocean Bottle بر روی بطری­های قابل استفاده مجدد با نام تجاری مشترک که نمادی از تغییر مورد نیاز در صنعت حمل‌و‌نقل است، همکاری می­‌کند تا در خصوص حذف بطری­های پلاستیکی یکبار مصرف از کشتی‌­ها حمایت کند.

بیمکو؛ کمپینی را برای حذف پلاستیک‌های یکبار مصرف راه‌اندازی می‌کند

سیستم‌­های آبی داخلی به عنوان جایگزینی پایدار، هزینه‌­ها و انتشار گازهای گلخانه‌­ای را کاهش می­‌دهند

بیمکو تخمین می­‌زند که یک سیستم داخلی مانند منابع آب داخل کشتی یا دستگاه‌های توزیع‌کننده بزرگ‌تر، یک چهارم هزینه تأمین آب در بطری­های پلاستیکی یکبار مصرف است و می‌­تواند هزینه خود را تنها در یک سال بپردازد. علاوه بر این، شواهد بیمکو نشان می­‌دهد که پُر کردن مجدد سیستم داخلی آب می‌­تواند حدود دو هزار و ۳۵۵ کیلوگرم انتشار CO۲ را در هر کشتی در سال کاهش دهد.

دکتر «بیو مکنزی»، اشاره کرد که؛ هر بطری خریداری شده توسط بیمکو هزینه جمع‌آوری ۱۴.۴ کیلوگرم (بیش از ۱۰۰۰ بطری پلاستیکی یکبار مصرف) را از آلوده‌­ترین آبراه‌­های جهان تأمین می­‌کند و نشان می­‌دهد گام‌های کوچک صنعت بیمکو در حذف تدریجی بطری‌های پلاستیکی یکبار مصرف می‌تواند تأثیر زیادی داشته باشد.

پلاستیک­‌های یکبار مصرف توسط مردم محلی در برخی از مناطق ساحلی که بیشترین آسیب را متحمل شده‌­اند همچون؛ فیلیپین، برزیل، مصر، غنا، هند و اندونزی جمع‌آوری می‌شود و سپس پلاستیک را با پول مبادله می‌کنند یا اعتبار دیجیتالی را برای معاوضه با تأمین مالی خرد و مراقبت‌های بهداشتی دریافت می‌کنند.

این زیرساخت با کمک شرکای Plastic Bank، Plastics for Change و RePurpose که سایت‌های جمع‌آوری را راه‌اندازی می‌کنند، امن بودن تراکنش‌های جمع‌آوران از طریق فنّاوری قابل ردیابی را اطمینان می‌دهند.

بطری‌های برند BIMCO/Ocean Bottle بین سهام­داران، رهبران و داوطلبان کلیدی در طول ماه‌ها توزیع می‌شود تا با رسیدگی به پلاستیک‌های یکبار مصرف در کشتی کمک کنند و پیام کمپین را در جهان منتشر کنند.

کاهش استفاده کلی از پلاستیک یکبار مصرف و حذف مواردی مانند بطری­های پلاستیکی و نی­‌های آشامیدنی از کشتی­‌ها یکی از تلاش­هایی است که برای کاهش میزان زباله­‌های پلاستیکی در اقیانوس­ها طراحی شده است.

انجمن بین‌­المللی حمل‌و‌نقل دریایی یادآور شد که کشتی­‌های تفریحی کروز چندین سال پیش تلاش‌­هایی را برای توقف استفاده از پلاستیک­‌های یکبار مصرف در بسیاری از کشتی­‌های تفریحی اتخاذ کردند.

 «مکنزی» رئیس تعاملات بین دولتی در بیمکو ضمن اشاره به حمایت از اعضایی که طرح­‌های ابتکاری خود را برای حذف بطری­‌های پلاستیکی یک بار مصرف از کشتی­‌های خود ارائه می­‌دهند، افزود: خوشبختانه بیش از نیمی از شرکت­‌هایی که اخیراً نظرسنجی بیمکو را تکمیل کرده­‌اند در حال حاضر چنین بطری­هایی را ارائه می‌­دهند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار