۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۷
در آستانه ۷ آذر؛

مراسم روز نیروی دریایی ارتش در بوشهر برگزار شد

در آستانه ۷ آذر روز نیروی دریایی راهبردی ارتش مراسم صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح استان بوشهر برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۳۹۰

مراسم روز نیروی دریایی ارتش در بوشهر برگزار شد

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، امام جمعه بوشهر در مراسم صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح استان بوشهر با گرامیداشت هفته بسیج و 7 آذر روز نیروی دریایی راهبردی ارتش اظهار داشت: نیرو‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران با توان بالای مدیریت دانش بنیان، قدرت بالای عملیات میدانی و توانمندی در تولید سخت افزار‌ها و نرم افزار‌های دفاعی در اوج قدرت و اقتدار قرار دارند.

آیت‌الله صفایی بوشهری نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را توانمند و دانش‌بنیان اعلام کرد و گفت: نیروهای مسلح ایران با قدرت بالا میدانی و عملیاتی در بهترین شرایط قرار دارند.

وی اضافه کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در عرصه تولید تجهیزات سخت‌افزار و نرم‌افزار در شرایط فوق‌العاده محاسبات نظامی و اقتدار هستند.

امام جمعه بوشهر با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر، قدرت عملیاتی و اقتدار نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران را ستود.

استاندار بوشهر نیز در این مراسم با گرامیداشت 5 آذر سالروز تشکیل بسیج و 7 آذر روز نیروی دریایی راهبردی ارتش، گفت: امروز خون شهدای دریایی ما در خلیج فارس و دریای عمان در کنار همدلی نیروی دریایی ارتش و سپاه اقتدار ایران اسلامی و قدرت بازدارندگی را برای کشور به ارمغان آورده است.

احمد محمدی‌زاده افزود: به برکت خون شهدا، جام جهانی قطر در سایه حمایت جمهوری اسلامی ایران در امنیت کامل در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: ضد انقلاب‌هایی که می‌خواستند در جام جهانی قطر علیه نظام اسلامی اقدام کنند، مجبور شدند روادید و سفر خود را لغو کنند و این، بخش جزئی از اقتدار نیرو‌های مسلح ماست.

استاندار بوشهر عنوان کرد: مهدی طارمی این ملی‌پوش قهرمان بوشهری در بازی با انگلستان قدرت بوشهری‌ها را بار دیگر به رخ انگلیسی‌ها کشید.

محمدی‌زاده گفت: امروز حاکم و تأمین‌کننده امنیت خلیج فارس نظام جمهوری اسلامی ایران است که توان خود را از خون شهدا و عملیات‌هایی مانند عملیات مروارید به دست آورده است.

وی ادامه داد: 67 روز پس از آغاز جنگ تحمیلی، عملیات مروارید به همت نیروی دریایی ارتش به فرماندهی شهید همت و با مرکزیت منطقه دوم این نیرو در بوشهر و پشتیبانی پایگاه هوایی ششم شکاری، طرح‌ریزی و اجرا شد که هدف اولش انهدام یگان رزمی رژیم بعث عراق بود و هدف دومش از کارانداختن دو اسکله مهم نفتی این رژیم بود که اقتصاد جنگ را تامین می‌کرد، که هر دو هدف محقق شد.

استاندار بوشهر گفت: در این عملیات، دریادلان ناوچه پیکان پس از افتخاری که آفریدند، مورد هدف قرار گرفتند و 28 تن از بهترین فرزندان این سرزمین به شهادت رسیدند.

دریاداردوم احسان نصیری فرمانده پایگاه دریایی بوشهر نیز یاد شهدای نیروی دریایی را گرامی‌داشت و از اقتدار و توان کارکنان این نیرو در پاسداری از کیان کشور سخن گفت.

در پایان این مراسم یگان‌های منتخب نیروهای مسلح استان با رژه توان خود را برای حفاظت از مرزهای کشور به نمایش گذاشتند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار