۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۵

آمادگی روسیه برای همکاری در ساخت یخ شکن‌های اتمی

آمادگی روسیه برای همکاری در ساخت یخ شکن‌های اتمی
رئیس جمهور روسیه از آمادگی کشورش برای همکاری در ساخت کشتی‌های یخ شکن هسته‌ای خبر داد.
کد خبر: ۹۴۳۵۸

به گزارش مانا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ‏ ولادیمیر پوتین، روز سه شنبه در مراسم رونمایی از یخ شکن جدید موسوم به یاقوت گفت: ما برای همکاری با شرکایمان، برای همکاری با هر طرفی که می‌خواهد با روسیه کار کند، آماده‌ایم و مطمئنم با همه مشکلاتی که امروز وجود دارد در برنامه هایمان موفق خواهیم بود. به همین علت توانمندی ناوگان یخ شکن‌های اتمی ما بیشتر خواهد شد.

پوتین تاکید کرد: نیاز است به عنصر زمان در ساخت یخ شکن‌های اتمی توجه شود، چون این مسئله برای گشودن مسیری لجستیک به سمت جنوب شرق آسیا ضرورت دارد. بر اساس برنامه ریزی یخ شکن یاقوت دسامبر امسال ماموریتش را آغاز می‌کند ضمن اینکه یخ شکن اورال باید در پایان سال ۲۰۲۴ تکمیل شود، همچنین یخ شکن دیگری از همین نوع با نام چاکوتکا در سال ۲۰۲۶ آماده خواهد شد و قرار است کار ساخت یخ شکن فوق قدرت نیز در سال ۲۰۲۷ به پایان برسد که این مدل نمونه‌ای در جهان ندارد.

پوتین، یخ شکن‌های اتمی را دارای اهمیت راهبردی خواند و افزود: این نوع کشتی‌ها برای مطالعات در قطب شمال و توسعه قطب با هدف تضمین امنیت و تداوم دریانوردی نیاز است، چون توسعه مسیر آبراهی موجب می‌شود روسیه، مسیر لجستیک فعالی داشته باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار