۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۷

ورود اولین کشتی برقی بدون آلایندگی به بندر نیویورک بهار ۲۰۲۴

اولین کشتی پرسرعت برقی بدون ایجاد آلایندگی بهار سال ۲۰۲۴ میلادی در بندر نیویورک آغاز به کار می‌کند.
کد خبر: ۹۴۲۳۱

ورود اولین کشتی برقی بدون آلایندگی به بندر نیویورک بهار ۲۰۲۴

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از سایت فلت­مون؛ خطوط نیویورک کروز و شرکت سوئدی Green City Freies AB با همکاری با یکدیگر اولین کشتی   برقی بدون آلایندگی را می سازند که انتظار می‌رود این کشتی در بهار سال ۲۰۲۴ میلادی به بازار عرضه شود.

این کشتی جدید که به ناوگان تاکسی آبی نیویورک خواهد پیوست، متعلق به خطوط نیویورک کروز است که در مسیر رودخانه هادسون بین منهتن و بروکلین حرکت خواهد کرد.

این کشتی مدل “Beluga24”یکی از مدل­­ کشتی­‌هایی است که به دلیل حمایت از دنیای سبزتر معروف به کشتی شهر سبز است. این کشتی با ظرفیت ۱۴۷ مسافر می‌­تواند ۲۸ دوچرخه را نیز حمل کند.

این کشتی  که از فیبر- کربنی ساخته شده، با سرعت ۳۰ نات در هر مایل بر ساعت حرکت می­‌کند. فویل قرار داده شده در وسط کشتی، آن را تا نیمه از آب بیرون می­‌کشد و باعث می­‌شود فراز و فرود آبِ دنبالۀ کشتی کم شده و میزان آسیب­‌های زیست محیطی به مراتب کاهش پیدا کند.

از دیگر ویژگی­‌های این کشتی می‌توان به سیستم پشتیبانی و خدمات BAE، مدیریت برق Echandia، باتری‌­های قوی Toshiba و جت­‌های آبی پرسرعت Hamilton اشاره کرد.

گفته شده این کشتی در سریع­‌ترین زمان ممکن به بازار عرضه خواهد شد. ویژگی‌های این کشتی به آن اجازه می‌دهد تا کمترین هزینه‌های نگهداری و عملیاتی را نسبت به کشتی‌های موتور دیزلی مشابه داشته باشد.

در پایان گزارش اشاره شد همکاری بین خطوط نیویورک و Green City Freies AB سوئدی اولین همکاری در سطح ایالات متحده آمریکا خواهد بود.

همچنین گزارش شده است که مدل “Beluga24”در اوایل سال ۲۰۲۳ میلادی در استکهلم سوئد مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار