۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۸

امکان تردد و پهلوگیری کشتی‌های تجاری در بندر آستارا

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، از امکان تردد و پهلوگیری کشتی‌های تجاری با آبخور بیش از ٤/٦٠ متر در بندر آستارا خبر داد.
کد خبر: ۹۴۱۷۹

امکان تردد و پهلوگیری کشتی‌های تجاری در بندر آستارا


به گزارش مانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، مجید علی نازی گفت : با مهیا شدن شرایط جدید با عمق ۵ و نیم متر، از این پس امکان تردد و پهلوگیری کشتی‌های تجاری با آبخور بیش از ٤/٦٠ نیز برای این بندر فراهم شده است.

مجید علی نازی با اشاره به اینکه سازمان بنادر و دریانوردی به منظور تامین عمق مناسب قابل دریانوردی در طول سال‌های گذشته بیش از سه میلیون مترمکعب لایروبی در کانال دسترس و حوضچه بندر آستارا انجام داده است، گفت : اقدام اخیر نیز با استفاده از تجهیزات ملکی سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه شمال و در راستای تعهدات پیش بینی شده در قرارداد اجاره بلند مدت بندر آستارا و الحاقیه‌های مربوطه انجام پذیرفته است.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر گسترش ظرفیت های ترانزیتی و صادراتی بندر چندمنظوره آستارا گفت: این بندر خصوصی حلقه اتصال کوتاه‌ترین مسیر تجارت دریایی بین کشور‌های حوزه آسیای میانه و آفریقا و اروپا است که علاوه بر استان گیلان می‌تواند بر رشد اقتصادی استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل نیز تاثیرگذار باشد.

نازی درخصوص چگونگی نگه‌داشت عمق مناسب این بندر تصریح کرد: این کار مستلزم مدیریت بهینه تجهیزات لایروبی موجود در حوزه شمال و همچنین ایجاد زمینه‌های مناسب جهت ترغیب بخش خصوصی به ورود موثر و تامین تجهیزات مورد نیاز است.

معاون دریایی سازمان بنادر، ورود امکان ورود و تردد کشتی‌ها با آبخور مناسب را از مزیت‌های اتمام عملیات لایروبی دانست و خاطر نشان کرد: این امر می‌تواند توسعه و شکوفایی اقتصادی بیش از پیش بندر و منطقه را در پی داشته باشد تا هرچه بیشتر شاهد ارتقا نقش این بندر استراتژیک در افزایش میزان ترانزیت دریایی باشیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار