۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۸

انتقال ۳ دستگاه جرثقیل دروازه‌ای از هرمزگان به بندرچابهار

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: سه دستگاه جرثقیل دروازه‌ای (گنتری کرین) با هدف تسهیل و تسریع در عملیات تخلیه و بارگیری کانتینری از بندر شهید رجایی هرمزگان به بندر چابهار منتقل می‌شود.
کد خبر: ۹۴۱۶۸

انتقال ۳ دستگاه جرثقیل دروازه‌ای از هرمزگان به بندرچابهار

قاسم عسکری‌نسب اظهارداشت: نشست بررسی کارشناسی فنی انتقال سه دستگاه جرثقیل دروازه‌ای به بندر چابهار با هیات اعزامی برگزار و هماهنگی‌های لازم نیز انجام شده است.

وی بیان کرد: در راستای اهداف کلان و اجرای سیاست‌های توسعه‌ای سواحل مکران‌ و نیز تاکید مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به منظور توسعه متوازن دریامحور، اشتغالزایی و ارتقای اسکله‌های کانتینری بندر شهید بهشتی چابهار و پذیرش خطوط کشتیرانی کانتینری، این تجهیزات به بندر چابهار افزوده خواهد شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه توسعه بندرچابهار مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است، گفت: با تصمیم مسوولان کشوری تاکید شده تا برخی طرح‌ها شامل راه آهن چابهار - زاهدان، ساخت فرودگاه چابهار، رفع موانع اجرایی فولاد سترگ مکران، گازرسانی به چابهار از مبدا ایرانشهر و تسریع در طرح‌های انرژی، شیمیایی و نفتی جاسک به عنوان فوریت‌های اقدامی برای توسعه سواحل مکران سریعا تکمیل و بهره برداری شود.

وی با اشاره به عملکرد بندرچابهار در بحث تخلیه و بارگیری کالا اظهارداشت: در سالجاری بیش از ۳۰ درصد عملیات تخلیه‌ و بارگیری بندر چابهار نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته و میزان عملیات تخلیه و بارگیری کالا اعم از کالاهای اساسی، نفتی، غیرنفتی و کانتینری بندر چابهار به حدود ۲ میلیون تن رسیده است.

عسکری‌نسب ادامه داد: میزان عملیات تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی در بندر چابهار ۱۰درصد، کالاهای نفتی و پتروشیمی هفت درصد و کالاهای غیرنفتی ۴۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه ایمنی بندری چابهار در نیمسال نخست سالجاری ۴۱ درصد رشد داشته است، عنوان کرد: همچنین ایمنی دریایی این بندر در مدت مذکور نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ رشد ۴۵ درصدی داشته است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه واگذاری فاز ۲ طرح توسعه بندر شهیدبهشتی به عنوان یک فرصت سرمایه‌گذاری خارجی به شمار می‌رود، اعلام کرد: مشخصات فاز ۲ طرح توسعه بندر شهیدبهشتی چابهار شامل احداث و تجهیز برای پهلودهی شناورهای نسل هشتم در طول یک‌هزار متر اسکله با ۳۵ هکتار محوطه کانتینری است و ظرفیت سالانه آن ۲۷ میلیون تن با آبخور ۱۹ متری است.
وی همچنین با تاکید بر ضرورت و تسریع در انجام مطالعات و احداث شبکه ریلی بندر چابهار، تصریح کرد: انجام مطالعات احداث کریدور دسترسی بندر شهیدبهشتی نیز امری ضروری است و در عین حال باید شاهد تامین و جایگزینی شناورهای خدماتی با اولویت یدک کش باشیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار